arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

گروهک «پژاک» مسئولیت حمله تروریستی مریوان را به عهده گرفت

فرماندار مریوان با بیان اینکه این حمله تروریستی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی روی داد، گفت: در این حمله تروریستی ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز مجروح شدند.گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی در این منطقه مرزی را بر عهده گرفت.۱۰ نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است.هفت نفر از این شهدا اهل مریوان، یک نفر اهل سنندج و سه نفر نیز اهل قروه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرماندار مریوان گفت: گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی بامداد امروز - شنبه در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان را بر عهده گرفت.

محمد شفیعی با بیان اینکه این حمله تروریستی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی روی داد، اظهار داشت: در این حمله تروریستی ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز مجروح شدند.

در درگیری مسلحانه بامداد امروز (شنبه) در مرز‌های شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیرو‌های نظامی کشورمان، ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است اضافه کرد: هفت نفر از این شهدا اهل مریوان، یک نفر اهل سنندج و سه نفر نیز اهل قروه هستند.

شفیعی یادآور شد: پایگاه مرزی روستای دری در منطقه‌ای صعب العبور واقع شده است و بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و انبار مهمات آن منفجر شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شهدا در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده اند، گفت: برخی از اعضای گروهک تروریستی نیز در این حمله به هلاکت رسیدند و برخی نیز متواری و زخمی‌ها هم در کوه‌های اطراف پراکنده شدند.

فرماندار مریوان اضافه کرد: این اطمینان به مردم داده می‌شود که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران انتقام این شهدا را از گروه‌های تروریستی معاند و ضد انقلاب می‌گیرند.

تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای این حادثه تروریستی عصر امروز در مریوان برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده و این استان دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز با کشور عراق است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان