arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

بازرس کل موقت سیا استعفا می دهد

«کریستوفر شارپلی» بازرس کل موقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به اقدام تلافی جویانه علیه افشاگران این نهاد متهم است، از سمت خود استعفا می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازرس کل موقت سیا استعفا می دهد

به گزارش ایرنا از شبکه خبری فاکس نیوز، وی که موافقت با نامزدی اش برای پست بازرس کل سیا در سنای آمریکا به تاخیر افتاده است، اعلام کرد که ظرف 30 روز از سمت خود کناره گیری می کند.
«رایان تراپانی» سخنگوی سیا گفت: شارپلی پس از سه دهه خدمت، تصمیم گرفته است حرفه اش را در خارج از سازمان سیا دنبال کند.
این مقا سیا همچنین نامزدی اش برای پست بازرس کل این سازمان را نیز پس می گیرد. هنوز دلیل وی برای استعفا و انصراف از نامزدی برای سمت بازرس کل سیا مشخص نشده است.
کناره گیری شارپلی در حالی روی می دهد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با گماردن نامزدهایش در پست های کلیدی با مشکل مواجه است و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز در ارتباط با تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، از سوی کاخ سفید تحت فشار شدیدی قرار دارد.
شارپلی که معاون سابق بازرس کل سیا در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا بود، از سال 2015 ( 1394)تاکنون سرپرستی بازرس کل این سازمان را برعهده داشته است.
شارپلی به موضوع شکایت کارمندان سابق دفتر بازرس کل سیا تبدیل شده است. دو مقام بازنشسته این دفتر، وی را به مجازات خود به دلیل افشاگری در مورد تخلفات دفتر بازرس کل متهم کرده اند. همچنین شکایاتی از سوی دیگر کارمندان این دفترعلیه شارپلی تنظیم شده است.
اروپام**9109**1485

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا
نظرات بینندگان