arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

خرم آبادی: به زودی تلگرام فراموش می شود/ با پیام رسان‌های داخلی امنیت و آسایش به خانواده‌ها برگشت / کسانی که می گويند فیلتر تلگرام شکست خورده، در اشتباه محض هستند

عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی تا 19 تیر ماه 1397 حدود 29 میلیون کاربر در 7 پیام رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی گپ) ثبت نام کرده و فعالیت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خرم آبادی: بعد از فیلتر تلگرام، جذابیت های پیام رسانهای داخلی  موجب شد میلیون ها نفر  عضو این پیامرسانها شوند/ کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است در اشتباه محض هستندعبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز  ملی فضای مجازی  تا 19 تیر ماه 1397 حدود 29 میلیون کاربر در 7 پیام رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی گپ) ثبت نام کرده و فعالیت دارند.

پیام رسان سروش به تنهایی حدود دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد. مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسانهای داخلی علاوه بر اینکه امنیت و آسایش را برای خانواده ها بهمراه داشته و جرایم را کاهش داده است، موجب صرفه جویی قابل توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه های اینترنتی مردم شده است. 

کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از 5 میلیون کاربر در پیام رسان های اجتماعی داخلی عضویت داشتند. اما بعد از فیلتر تلگرام جذابیت های مختلف پیام رسانهای داخلی  موجب شد ظرف مدت کوتاهی میلیون ها نفر  عضو این پیامرسانها شوند

همانگونه که قاچاق و واردات بی رویه کالا به تولید داخلی لطمه جدی وارد می‌کند، فعالیت غیر قانونی فیلتر شکن ها و پیام رسانهای خارجی در فضای مجازی کشور، اساسی ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام رسان های داخلی محسوب می شوند.

اگر قوانین بدرستی اجرا شوند و حمایت های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام رسانهای داخلی بعمل آید بزودی تلگرام در ایران به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان