arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

لاوروف در تماس با پمپئو خواستار آزادی شهروند روس شد

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و در آن، سرگئی لاوروف این خواسته را مطرح کرد و دستگیری خانم بوتینا را ناشی از اتهامات خیالی پلیس فدرال آمریکا عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف در تماس با پمپئو خواستار آزادی شهروند روس شد گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و در آن، سرگئی لاوروف این خواسته را مطرح کرد و دستگیری خانم بوتینا را ناشی از اتهامات خیالی پلیس فدرال آمریکا عنوان کرد.
وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته چند ساعت پس از برگزاری دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند در بیانیه ای اعلام کرد که خانم ماریا بوتینا 29 ساله به اتهام جاسوسی در آمریکا دستگیر شده است.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ادامه گفت وگوی تلفنی درخصوص دورنمای روابط دوجانبه با هدف بهبودی همکاری ها تبادل نظر کردند. 
لاوروف و پمپئو همچنین درباره وضعیت سوریه و پیرامون از جمله همکاری های روسیه و آمریکا و کشورهای دیگر برای حل مسائل انسانی در این کشور گفت وگو کردند.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا همچنین درباره مساله شبه جزیره کره و حمایت از تلاش ها برای عاری سازی این منطقه از سلاح هسته ای گفت وگو کردند.

نظرات بینندگان