arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
نیوزویک:

درمان «فلج کامل» دور از ذهن نیست / روش های تکنولوژیک تا 80 درصد امیدواری را به بیماران هدیه دادند

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که می توان به لطف تکنولوژی به درمان «فلج کامل» امیدواری هایی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که می توان به لطف تکنولوژی به درمان «فلج کامل» امیدواری هایی داشت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک این مطالعه جدید می تواند نقطه امیدی جدی برای تعداد زیادی از بیمارانی باشد که با نقص های حرکتی رو به رو هستند.

این مطالعه به طور مشترک و همزمان در بیمارستان کودکان بوستون ودانشگاه نانتونگ در چین انجام شد.هدف اصلی این پژوهش بررسی این نکته بود که آیا می توان بیماران نخاعی را به طور کامل درمان کرد یا خیر و اساسا چه کارهایی می توان برای این افراد انجام داد. 

نتایج این پژوهش که در قالب یک مطالعه موردی منتشر شده نشان می دهد که می توان به آینده بسیار امیدوار بود.

متاسفانه برخی از افراد از بدو تولد یعنی حتی زمانی که بند ناف کاملا قطع نشده دچار فلح کامل هستند. دانشمندان به دنبال پیدا کردن این موضوع که چرا مسیرهای عصبی ارتباط خود را با یکدیگر از دست داده اند تلاش کردند با کمک موش های فلج شده این موضوع را برسی کنند.

در مطالعات پیشین تمامی تلاش ها بر این موضوع متمرکز بود که فیبرهای عصبی حیوانات بازسازی شود، اما اکنون و در جریان این پژوهش سعی شد که صدمات نخاعی با تحریک الکتریکی اپیدورال درمان شود .

یکی از اعضای ارشد این تیم در این خصوص گفت: "خوشبختانه تحریک های هوشمند الکتریکی نواحی مغز موثر واقع شده اند. شاید تنها مشکل و محدودیت موجود این است که اگر تحریک را خاموش کنید دیگر عملکرد خاصی را نمی بینید.ما تصور می کردیم که می توانیم مکانیزم های حرکت دائمی  را تشخیص دهیم، اما در حال حاضر تنها حرکات لحظه ای را شاهد هستیم.

این تیم ترکیبات متعددی را که می تواند تحریک پذیری نورون ها را تغییر دهد و مانع  از خون مغزی شود را مورد بررسی قرار داده اند و قصد دارند این نوع موارد را متوقف کنند.  

نتایج آزمایش های تکنولوژیک این تیم شگفت انگیز بود و افراد فلج موفق شدند تا 80 درصد مشکلات حرکتی خود را حل کنند. این موضوع می تواند یک رخداد انقلابی در نظر گرفته شود. اما همانطور که اشاره شد تنها محدودی این روش موقتی بودن است. 

نظرات بینندگان