arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

گرد و غبار نفس برخی نقاط خوزستان را گرفت

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از شهرستان‌های این استان در روز شنبه گفت: میزان گرد و غبار در شوش به هشت برابر، در دزفول هفت برابر و در امیدیه به پنج برابر حدمجاز رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرد و غبار نفس برخی نقاط خوزستان را گرفتمدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از شهرستان‌های این استان در روز شنبه گفت: میزان گرد و غبار در شوش به هشت برابر، در دزفول هفت برابر و در امیدیه به پنج برابر حدمجاز رسیده است.

به گزارش ایرنا شهریار عسکری روز شنبه افزود: میزان گرد وغبار در ساعت ۱۷ امروز در شوش به یک هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول یک هزار و ۶۷ میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه ۶۹۱ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۴۹۸ میکروگرم بر مترمکعب، اهواز ۴۴۷ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۴۳۵ میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر ۳۷۸ میکروگرم بر مترمکعب، بندر امام ۳۲۲ میکروگرم بر مترمکعب و اندیمشک به ۲۱۷ میکروگرم برمترمکعب رسید.
بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان سرعت باد در اهواز در این ساعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت (هفت متر بر ثانیه) است.

هواشناسی خوزستان همچنین وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار را برای روز‌های شنبه و یکشنبه در برخی نقاط خوزستان پیش بینی کرده است. بر همین اساس در این مدت در سطح زمین، به دلیل تغییرات فشار هوا در ساعاتی شاهد وزش باد‌های شدید و به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای خواهیم بود که در بیشتر نقاط باعث کاهش دید افقی ناشی از پدیده گرد و غبار می‌شود و در نیمه شرقی خوزستان نیز در ساعاتی افزایش ابر قابل انتظار است.

نظرات بینندگان