arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

آمریکا: کره‌شمالی کشتی به کشتی در حال قاچاق نفت است / رد کشتی‌های چینی و روسی را زده‌ایم / این موضوع انگیزه پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای را کاهش می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، کره‌شمالی تحریم‌هایش را نقض کرده است و غیر قانونی محصولات نفتی وارد می‌کند. آمریکا مدعی است که پیونگ‌یانگ از طریق انتقال غیر قانونی کشتی به کشتی در حال قاچاق نفت پالایش شده است. تصاویر ثبت شده‌ای که آمریکا در اختیار سازمان ملل متحد قرار داده، رد کشتی‌های چینی و روسی را زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، کره‌شمالی تحریم‌هایش را نقض کرده است و غیر قانونی محصولات نفتی وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آمریکا مدعی است که پیونگ‌یانگ از طریق انتقال غیر قانونی کشتی به کشتی در حال قاچاق نفت پالایش شده است. تصاویر ثبت شده‌ای که آمریکا در اختیار سازمان ملل متحد قرار داده، رد کشتی‌های چینی و روسی را زده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد این نقض‌ها احتمالا انگیزه کره‌شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

او در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک سخن گفت. دیپلمات‌های روسیه برای تحقیق درباره این اتهامات که محصولات وارداتی به این کشور فراتر از سهمیه ۵۰۰ هزار بشکه مجاز در سال طبق تحریم‌های سازمان ملل متحد است، زمان خواسته‌اند.

آمریکا از کمیته نظارتی شورای امنیت بر تحریم‌های ضد کره‌شمالی خواسته است تا به کشورهای عضو نامه ارسال کرده و علنا اعلام کند که کره‌شمالی سهمیه مذکور را نقض کرده است. آنها همچنین از کمیته مذکور خواستند تا مانع از انتقال‌های کشتی به کشتی محصولات نفتی شود.

اعضای این شورا می‌توانند مخالفت خودشان را اعلام کنند و به گفته دو دیپلمات، روسیه درخواست‌های آمریکا را در حالت "انتظار" نگه داشته است. یک دیپلمات گفت، روسیه شش ماه دیگر زمان خواسته است و چین از موضع روسیه حمایت کرد.

نظرات بینندگان