arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

فرمانده آمریکایی: ظرفیت تولید هسته‌ای کره‌شمالی هنوز پا بر جاست

ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌ گفت: ظرفیت تولید آنها هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. چند ماه پیش شاهد بودیم که ظرفیت آزمایشی آنها در سایت پانگی‌ری منهدم شد اما مساله تولید، مطلب دیگری است که ما هنوز شاهد توقف کامل تولید نبوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروهای آمریکایی در کره تاکید کرد، ایالات متحده "توقف کامل" تولید مواد هسته‌ای در کره‌شمالی را ثبت نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌ تاکید کرد: ظرفیت تولید آنها هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. چند ماه پیش شاهد بودیم که ظرفیت آزمایشی آنها در سایت پانگی‌ری منهدم شد اما مساله تولید، مطلب دیگری است که ما هنوز شاهد توقف کامل تولید نبوده‌ایم.

این فرمانده آمریکایی در نشست امنیتی آسپن تاکید کرد، در مسیر خلع سلاح هسته‌ای هنوز گام‌های دیگری باید برداشته شود.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا پنج‌شنبه گفته بود بعید است کره‌شمالی ظرف یکسال برنامه هسته‌ای خودش را از بین ببرد. رسانه‌های آمریکایی اوایل ژوئیه گزارش دادند که پیونگ‌یانگ به برنامه هسته‌ای خودش ادامه می‌دهد و تلاش دارد آمریکا را با تلاش‌های خلع سلاح هسته‌ای فریب دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه به فاکس نیوز گفت که دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره به تضمین‌های بین‌المللی نیاز دارد و روسیه برای کمک آماده است. اوضاع در شبه جزیره کره طی چند ماه اخیر دچار تحول شده و علت آن دیدار رهبران دو کره با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است. با این حال کاهش تنش‌ها تاکنون به لغو تحریم‌ها علیه کره‌شمالی منجر نشده است.

نظرات بینندگان