arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

کره شمالی: کره جنوبی باید پایان «جنگ کره» را رسما اعلام کند

کره شمالی از همسایه جنوبی خود خواست به توافقات سران دو کشور در قالب بیانیه صلح 'پانمونجوم' عمل کرده و به صورت رسمی پایان جنگ سال ۱۹۵۳ میلادی شبه جزیره کره را اعلام کند. کره شمالی اعلام رسمی پایان جنگ کره و متارکه نبرد‌ها را وظیفه تاریخی کره جنوبی دانسته است که این کشور نباید بیش از این از آن طفره برود. از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۵۳ میلادی تا کنون منطقه شبه جزیره کره در حالت شبه جنگی بسر می‌برد، زیرا طرفین دارای پیمان متارکه نبرد هستند، اما رژیم دایمی صلح را امضا نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی از همسایه جنوبی خود خواست به توافقات سران دو کشور در قالب بیانیه صلح 'پانمونجوم' عمل کرده و به صورت رسمی پایان جنگ سال ۱۹۵۳ میلادی شبه جزیره کره را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کره جنوبی وظیفه دارد به تعهدات سران عمل کرده و پایان جنگ را اعلام نماید.
از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۵۳ میلادی تا کنون منطقه شبه جزیره کره در حالت شبه جنگی بسر می‌برد، زیرا طرفین دارای پیمان متارکه نبرد هستند، اما رژیم دایمی صلح را امضا نکرده اند.
کره شمالی بار‌ها خواستار آن شده است که چنین توافقی رسما میان دو کشور شکل گیرد و دولت و وزارت خارجه این کشور نیز بیانیه‌هایی در این ارتباط منتشر کرده اند.
بیانیه کره شمالی می‌افزاید که رهبران دو کشور در جلسه تاریخی ماه آوریل (اردیبهشت) در سال جاری میلادی در روستای صلح با برقراری رژیم دایمی صلح و پایان رسمی جنگ کره به توافق رسیدند.
تارنمای 'یوریمیزوکاری' نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام پایان جنگ کره و برقراری رژیم دایمی صلح را یک تعهد بر دوش دولت کره جنوبی و 'مون جائه این' رییس جمهوری این کشور پس از پایان دیدارش با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دانسته است.
کره شمالی در روز‌های اخیر لبه تیز انتقادهایش را متوجه مسئولان کره جنوبی کرده و بتدریج هشدار‌ها وتهدید‌هایی به این کشور داده است تا در بهبود روابط و برقراری رژیم صلح تعلل نشان ندهد.
کره شمالی اعلام رسمی پایان جنگ کره و متارکه نبرد‌ها را وظیفه تاریخی کره جنوبی دانسته است که این کشور نباید بیش از این از آن طفره برود.
امروز تارنمای میاری از رسانه‌های حامی کره شمالی و بسیاری از رسانه‌های دیگر این کشور در داخل و خارج، یکپارچه کره جنوبی را در بحث پایان متارکه جنگ خطاب داده و بر اعلام رسمی آن از سوی کره جنوبی تاکید ورزیده اند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می‌نویسد که کره شمالی از تعلل آمریکا و کره جنوبی برای پایان دادن رسمی به جنگ و امضای رژیم دایمی صلح ناخرسند است و بتدریج از این کشور‌ها می‌خواهد تا این موضوع را فیصله دهند.
در همین حال امروز خانم 'کانگ کیوانگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی که از سفر آمریکا به کشورش بازگشته است، گفت: به رغم درخواست‌های کره شمالی، فشار‌ها بر این کشور کاهش نخواهد یافت.
او همچنین اظهارنظر‌ها و اخبار مربوط به کاهش تحریم‌ها و کاسته شدن از فشار‌های اقتصادی علیه کره شمالی را رد کرد و گفت که تحریم‌ها و فشار‌های تجاری و اقتصادی بر پیونگ یانگ تا خلع سلاح هسته‌ای ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص درخواست کره شمالی برای اعلام پایان جنگ کره و برقراری رژیم دایمی صلح نیز گفت که خیلی سخت بتوان زمان آن را اعلام کرد.
دو کره ظاهرا می‌خواهند امسال پایان رسمی دوران متارکه جنگ اعلام شود، اما واشنگتن تاکید می‌ورزد که این موضوع باید پس از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اتفاق بیفتد.

نظرات بینندگان