arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

آمریکا حساب کی‌روش در سوئیس را مسدود کرد!

تحریم‌های آمریکا علیه ایران سرمربی تیم ملی را هم به دردسر انداخته است.حساب کارلوس کی‌روش در بانک سوئیس مسدود شده است. این اتفاق، ظاهراً به دلیل آنچه داد و ستد دلاری با ایران خوانده می‌شود، افتاده است. آمریکا تصمیم گرفته تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران امضا کند و در این راستا، قصد دارد بر شدت محدودیت‌ها بیفزاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


تحریم‌های آمریکا علیه ایران سرمربی تیم ملی را هم به دردسر انداخته است.

به گزارش خبرورزشی، اتفاق عجیبی برای کارلوس کی‌روش افتاده است. حساب او در بانک سوئیس مسدود شده است. این اتفاق، ظاهراً به دلیل آنچه داد و ستد دلاری با ایران خوانده می‌شود، افتاده است.

آمریکا تصمیم گرفته تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران امضا کند و در این راستا، قصد دارد بر شدت محدودیت‌ها بیفزاید.

کارلوس کی‌روش پیش از این بخش اعظمی از دستمزد خود را از فدراسیون، از طریق انتقال منابع مالی‌اش در فیفا به حسابش در سوئیس، دریافت می‌کرد.

فدراسیون از زمان شدت گرفتن تحریم‌ها، از طرق مختلف با فیفا مذاکره کرد که یکی از مهم‌ترین مذاکرات بین حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و سپ بلاتر رئیس سابق فیفا، صورت گرفت.

در نهایت فیفا پذیرفت دستمزد کارلوس کی‌روش را از منابع درآمد فوتبال ایران، مستقیماً پرداخت کند که این مسئله به ویژه بعد از جام جهانی برزیل، به همکاری دو طرف کمک کرد.

این بار، اما مشکل حاد شده است. کی‌روش در مصاحبه‌های خود چندین و چند بار از تحریم‌ها انتقاد کرد و انگار این بهانه‌ای بود برای آنکه حسابش مسدود شود و ناگفته پیداست این فشار از سوی آمریکا بوده است. از ابتدای امسال، فدراسیون فوتبال نتوانسته یک دلار به کارلوس کی‌روش پول دهد.

مهدی تاج هم این مسئله را تأیید می‌کند و می‌گوید: «بله، متأسفانه حساب او را در سوئیس مسدود کرده‌اند.» او وقتی با این سؤال روبه‌رو می‌شود که دلیل چه بوده است، پاسخ می‌دهد: «چون ایران به دلار به او پول می‌داد، چنین کاری کردند.» آمریکا به ویژه بعد از خروج از برجام، حساسیت‌ها روی این مسئله را افزایش داده و حالا چنین چیزی تبدیل به نگرانی اصلی کارلوس در راه امضای قرارداد شده است.

فدراسیون فوتبال به شدت پیگیر این مسئله است و کارلوس در آخرین مذاکراتی که با مسئولان داشته، تأکید کرده: «متأسفانه این اتفاق افتاده و از من توضیح خواسته‌اند. من هم در ایمیلی به آن‌ها پاسخ دادم که دستمزدم را به خاطر کار در فوتبال می‌گیرم نه مسائل سیاسی.»

در صورتی که این مشکل حل نشود، فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش دست به دامن فیفا می‌شوند. شعار فدراسیون جهانی فوتبال همواره دوری ورزش از سیاست بوده است.

کی‌روش در مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال داشته، تأکید کرده است: «اگر من قراردادم را تمدید کنم، می‌خواهید به من چطور پول بدهید؟ نمی‌توانم کیف پول بگیرم و با خود به فرودگاه ببرم. باید مشخص شود شما چطور می‌خواهید دستمزد من را پرداخت کنید.»

منبع: خبرورزشی

نظرات بینندگان