arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران:

دلایل افزایش ساعتی نرخ طلا و سکه/ در دوران جنگ هم مردم به این شکل نگران نبودند/ مسئولان فضا را آرام کنند

محمد کشتی آرای،عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش تصاعدی قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: ۲ عامل اصلی منجر به افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار شده که اولین عامل نرخ ارز و دومین دلیل تقاضای زیاد است که باعث ایجاد حباب در قیمت‌ها شده است.اتفاقاتی که به صورت فراگیر در جامعه رخ داده جو روانی بوجود آورده و باعث شده مردم فقط به این فکر باشند که نقدینگی خود را هرچه سریع‌تر تبدیل به طلا و سکه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

محمد کشتی آرای نوشت گفت: ما در زمان جنگ هم سابقه مباحث اقتصادی را داشتیم، اما هیچ‌وقت مردم به این شکل نگران نبودند، جو روانی حاکم به شکلی بود که اطمینان وجود داشت، اما امروز مردم می‌ترسند که ارزش پول‌شان کمتر شود بنابراین پول‌هایشان را از سیستم بانکی خارج و وارد بازار طلا و سکه می‌کنند.

محمد کشتی آرای درباره افزایش تصاعدی قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: ۲ عامل اصلی منجر به افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار شده که اولین عامل نرخ ارز و دومین دلیل تقاضای زیاد است که باعث ایجاد حباب در قیمت‌ها شده است.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که به صورت فراگیر در جامعه رخ داده جو روانی بوجود آورده و باعث شده مردم فقط به این فکر باشند که نقدینگی خود را هرچه سریع‌تر تبدیل به طلا و سکه کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه عدم اطمینان مردم به اوضاع اقتصادی این جو را بوجود آورده است، تاکید کرد: اگر جو روانی مدیریت شود ما در طول روز با این همه نوسان قیمت مواجه نخواهیم بود که در این رابطه دولت، مسئولین و تصمیم گیران باید جو را آرام کنند.

وی یادآور شد: ما در زمان جنگ هم سابقه مباحث اقتصادی را داشتیم، اما هیچ‌وقت مردم به این شکل نگران نبودند، جو روانی حاکم به شکلی بود که اطمینان وجود داشت، اما امروز مردم می‌ترسند که ارزش پول‌شان کمتر شود بنابراین پول‌هایشان را از سیستم بانکی خارج و وارد بازار طلا و سکه می‌کنند.

کشتی آرای تهدید به تحریم را در افزایش قیمت و تقاضا بی‌تاثیر دانست و افزود: ما قبلا هم در شرایط تحریم طلا بوده‌ایم که هیچ تاثیری روی روند قیمت‌ها نداشته است.

وی در ادامه قیمت انس طلا را ۱۲۳۰ دلار، سکه تمام بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۶۳۲ هزار تومان، ربع سکه ۸۲۱ هزار تومان، سکه یک گرمی ۴۵۶ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرد.

کشتی آرای افزود: امروز نرخ طلا و سکه چند رکورد داشت و قیمت‌های ذکر شده آخرین رکورد است و تاکنون قیمت‌ها را به این شکل نداشته‌ایم.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نرخ سکه در معاملات آتی امروز بورس را نیز ۴ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان