arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

۵.۷۷ میلیون دلار بیتکوین ایرانیان توسط دولت آمریکا توقیف شد

دولت فدرال آمریکا ۵۰۰ بیتکوین که به ایرانیان تعلق داشته را مصادره کرده است. ارزش این بیتکوین‌ها چیزی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمان خرید آن‌ها بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۵.۷۷ میلیون دلار بیتکوین ایرانیان توسط دولت آمریکا توقیف شددولت فدرال آمریکا ۵۰۰ بیتکوین که به ایرانیان تعلق داشته را مصادره کرده است. ارزش این بیتکوین‌ها چیزی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمان خرید آن‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «بیتکوینیست» که به انتشار اخبار ارز‌های الکترونیکی در جهان معروف است، در گزارشی از مصادره بیتکوین‌های ایرانیان توسط دولت آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش دولت فدرال آمریکا ۵۰۰ بیتکوین که به ایرانیان تعلق داشته را مصادره کرده است. ارزش این بیتکوین‌ها چیزی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمان خرید آن‌ها بوده است.

این رسانه دلیل اصلی مصادره این اموال را اعلام نکرده و نوشت: برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سرمایه داران بیتکوین ایرانی تحریم‌های آمریکا را دور زده بودند.

سپهر محمدی رییس انجمن اوراق بهادار الکترونیکی ایران درباره این اقدام دولت آمریکا به این رسانه گفت: توقیف اموال از سال گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد. برخی معتقدند این توقیف‌ها به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا توسط دارندگان ارز دیجیتال است.

وی توضیح داده که ارزش کل اموال مصادره شده هنوز معلوم نیست، اما دست کم ۵۰۰ بیتکوین مصادره شده است. ارزش آن‌ها در زمان خرید ۵.۷۷ میلیون دلار بوده است.

محمدی و انجمن او در تلاش هستند رویه توقیف را متوقف کنند. او و کمپانی‌اش با کارشناسان دادگستری که از بازار مالی ایران و FATF آگاهی لازم را دارند، مذاکره کرده‌اند. ممنوعیت‌های قانونی برای ارز‌های دیجیتال در ایران کار یافتن یک وکیل یا دادستان مناسب در رابطه با این موضوع را دشوار کرده است.

با وجود ممنوعیت‌های قانونی، وضعیت سیاسی و مالی ایران ممکن است ارز دیجیتال را در ایران رواج دهد. بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مردم به سمت ارز دیجیتال که ماهیتی فرامرزی و غیرسیاسی دارد گرایش پیدا خواهند کرد.

با ادامه خرید ارز دیجیتال توسط ایرانی‌ها، این کشور باید از فواید بالقوه استفاده از این ارز آگاه شود.

نظرات بینندگان