arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

سامسونگ نمایشگر فوق مقاوم و «ضدشکستگی» خود را معرفی کرد / مناسب برای نیروهای نظامی / ضد حرارت و ضربه

شرکت سامسونگ اعلام کرده که به زودی نخستین صفحه نمایش "ضدشکستگی" ویژه و هوشمند خود را معرفی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سامسونگ اعلام کرده که به زودی نخستین صفحه نمایش "ضدشکستگی" ویژه و هوشمند خود را معرفی خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، سامسونگ با افتخار اعلام کرد که پنل گوشی های هوشمند خود را که توسط (Laboratories Underwriters) تایید شده است آماده معرفی به بازار کرده است. 

این به این معنی است که این صفحه نمایش فوق العاده با دوام می تواند برای بسیاری از اهداف و بازارهایی پر شمار مورد استفاده قرار گیرد. از بازار های نظامی تا حتی شرکت های خودروسازی. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت سامسونگ، این صفحه نمایش جدید، ضد تخریب است و در حوزه نوآوری ممتاز خواهد بود. شرکت سامسونگ می گوید که این پنل OLED دارای یک پوشش حرفه ای موسوم به substrate unbreakable است (پوششی که اساسا مواد آلی، کاتد و دیودها را به هم متصل می کند.)

علاوه بر این، صفحه نمایش سامسونگ از نوع جدیدی از پلاستیک استفاده می کند که به هیچ عنوان مثل شیشه ترک نمی خورد. بنابراین اگر شما این پنل را از ارتفاع روی زمین رها کنید، خم کنید و یا بفشارید هرگز نمی شکند. 

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید سامسونگ برای دریافت گواهینامه کیفیتUL چه نوع آزمایشاتی را پشت سر گذاشته است. سامسونگ در یک بیانیه مطبوعاتی در این خصوص گفت: 

پس از یک آزمون  که در سطح 1.2 متر (تقریبا 4 فوت) بالاتر از زمین قرار گرفته بود، 26 بار به ترتیب پنل سقوط کرد. سپس  با درجه حرارت بالا (71 درجه) و درجه حرارت پایین (-32 درجه) آزمایش دما را پشت سر گذاشت ، پنل سامسونگ به طور معمول و بدون آسیب به عملکرد خود ادامه داد.

لازم به ذکر است که سامسونگ چندین بار در بیانیه مطبوعاتی خود به ارتش اشاره کرده است. آیا این نشانه ای است که این شرکت مشهور کره جنوبی در نهایت خود را آماده ارائه سیستم جدید خود به  نیروهای آمریکایی می کند؟ این موضوع هنوز مشخص نیست.

شایان ذکر است؛ سامسونگ اولین شرکتی نیست که در مورد ساخت یک نمایشگر غیرقابل شکست تلاش می کند. در سال 2015، موتورولا ادعای مشابهی در مورد Droid Turbo 2  ارائه کرد . این شرکت اعلام کرد که این تلفن ضد ضربه است

 

نظرات بینندگان