arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

سپنتا نیکنام: هنگام بازگشتم به شورا، خانم همکارمان اشک می‌ریخت / نگوییم اقلیت مذهبی،بگوییم ایرانی غیرمسلمان

سپنتا نیکنام درباره لحظه ورودش به شورای شهر یزد پس از رای مجمع تشخیص مصلحت گفت:ورود من به شورا یک حس دوگانه اشک‌ها و لبخند‌ها با خود به همراه داشت. از یک سو من به عنوان کسی که مدت‌ها از شورا دور بودم خوشحال از بازگشت به جایگاه خدمت‌رسانی بودم و خانم عامری همکار ما در شورا از این نمود دموکراسی در تصمیم‌گیری اشک می‌ریختند. عده‌ای از مردم یزد هم که همیشه به من لطف داشتند کیکی با میزان رأی من در انتخابات به صحن آوردند و چند گل برای هدیه، که من را شرمنده کردند. در کل لحظاتی را تجربه کردم که برایم قابل باور نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سپنتا نیکنام درباره لحظه ورودش به شورای شهر یزد پس از رای مجمع تشخیص مصلحت گفت:ورود من به شورا یک حس دوگانه اشک‌ها و لبخند‌ها با خود به همراه داشت. فکر می‌کنم عکسی که روزنامه ایران در صفحه اول خود منتشر کرد گویای همه چیز باشد. از یک سو من به عنوان کسی که مدت‌ها از شورا دور بودم خوشحال از بازگشت به جایگاه خدمت‌رسانی بودم و خانم عامری همکار ما در شورا از این نمود دموکراسی در تصمیم‌گیری اشک می‌ریختند. عده‌ای از مردم یزد هم که همیشه به من لطف داشتند کیکی با میزان رأی من در انتخابات به صحن آوردند و چند گل برای هدیه، که من را شرمنده کردند. در کل لحظاتی را تجربه کردم که برایم قابل باور نیست.

وی افزود:من فکر می‌کنم مهم‌ترین دستاورد این موضوع این است که می‌توان بدون دعوا و درگیری‌های غیرضروری در راستای منافع ملی با یکدیگر توافق کرد. در مجمع تشخیص مصلحت نظام اکثریت حاضران با سلایق مختلف در سیاست به این لایحه رأی دادند و توانستند با اتحاد به یک بحران خاتمه دهند. به نظرم از این تجربه باید در موارد و مسائل دیگر نیز استفاده کرد.

نیکنام در پاسخ به سوالی گفت:به نظرم واژه اقلیت را باید از ادبیات کنار بگذاریم. به جای اقلیت دینی می‌توانیم از واژه ایرانی غیرمسلمان استفاده کرد. با این تعبیر مشکلات ما به میزان زیادی حل خواهد شد. وقتی نام ایران به میان می‌آید یعنی همه ما در راستای پیشرفت کشور با هم همقدم هستیم.

او گفت: در دوره قبل نیز من مدتی برای ورود به شورا با مشکل مواجه شدم اما بعد از آن مشکل حل شد و پس از اینکه نتیجه انتخابات در یزد تأیید شد من به شورای شهر راه یافتم. اما در این دور ماجرا وارد فاز دیگری شد. نمی‌خواهم بگویم این موضوع سیاسی بود یا دلیل دیگری داشت و فقط می‌توانم بگویم اصلا تصمیم درستی در این رابطه گرفته نشده بود.

نیکنام افزود: تاثیر رسانه‌ها در این موضوع خیلی زیاد بود. می‌توان گفت که رسانه‌ها بال محرک این ماجرا در کنار مردم و مسئولان بود. رسانه‌ها در گرم نگه داشتن این موضوع نقش مهمی داشتند. منظور من از رسانه، رسانه‌های رسمی و غیررسمی با یکدیگر است. به نظرم این دوفضای متفاوت در بحث اطلاع رسانی به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفتند.دولت و فعالان سیاسی هم به سهم خود تلاش‌های زیادی در به نتیجه رسیدن این موضوع داشتند و همکاری دولت، مجلس، شوراها، مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار رسانه‌ها و مردم باعث رقم خوردن این نتیجه شد. معتقدم در تصمیمات کلیدی هم اگر همه مسئولان در رده‌های مختلف کنار یکدیگر باشند نتیجه‌اش باعث خوشحالی مردم می‌شود.

منبع: آرمان

نظرات بینندگان