arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

وزیر خارجه کره شمالی به تهران سفر می‌کند

یک خبرگزاری رسمی ژاپنی نوشت وزیر خارجه کره شمالی برای دیدار با همتایان خود در حاشیه نشست «آسه‌آن» به سنگاپور سفر کرده و بعد از آن سفری رسمی به ایران خواهد داشت.هنوز مقام‌های ایران و کره شمالی خبر کیودو را تایید نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک خبرگزاری رسمی ژاپنی نوشت وزیر خارجه کره شمالی برای دیدار با همتایان خود در حاشیه نشست «آسه‌آن» به سنگاپور سفر کرده و بعد از آن سفری رسمی به ایران خواهد داشت.

به گزارش فارس، «ری یانگ-هو» وزیر خارجه کره شمالی امروز (پنج شنبه ) پیونگ یانگ را به مقصد سنگاپور ترک کرد تا در حاشیه نشست «آسه‌آن» (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) دیدارهایی با سران دیگر کشورها داشته باشد.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت، انتظار می‌رود وزیر خارجه کره شمالی بعد از نشست آسه‌آن سفری رسمی به ایران داشته باشد.

هنوز مقام‌های ایران و کره شمالی خبر کیودو را تایید نکرده‌اند.

کیودو ادامه داد، سفر ری به سنگاپور متمرکز بر امکان دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی‌اش است و احتمالا در دیدار با همتایانش از دیگر کشورها، برای تقویت روابط خارجی تلاش کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به سنگاپور می‌رود و «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن نیز دیروز (چهارشنبه) به سنگاپور رفت تا در نشست آسه‌آن شرکت کند.

سران کره شمالی و آمریکا در ماه ژوئن در سنگاپور دیدار کردند و بعد از آن نخست وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی اظهار تمایل کرد.

نظرات بینندگان