arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

هواشناسی: هوای گرم تا ۲۰ مرداد ماه پایدار است؛ فقط یکی - دو درجه کاهش یا افزایش می‌یابد / احتمال رگبار در ارتفاعات شرقی تهران

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور از پایداری هوای گرم در کشور تنها با یکی - دو درجه اختلاف تا پایان هفته آینده خبر داد. مسعود حقیقت همچنین با اعلام این که امروز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه سانتیگراد است، یادآور شد: امروز در پایتخت شاهد ابرناکی خواهیم بود و در مناطق شرقی استان تهران بویژه در ارتفاعات احتمال رگبار وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور از پایداری هوای گرم در کشور تنها با یکی - دو درجه اختلاف تا پایان هفته آینده خبر داد.

«مسعود حقیقت» روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: هوای گرم در کشور حداقل تا روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ماندگار و ثابت است و تنها با یکی - دو درجه اختلاف هوا کاهش یا افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد: در دو تا سه روز آینده برای برخی از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، برخی نقاط سواحل دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر و اوائل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان برخی نقاط هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات زاگرس، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: وزش باد شدید همچنان در این روز‌ها در مناطق شرقی حاکم خواهد بود ضمن این که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه است.
مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور با بیان این که دریای خزر امروز مواج است از صیادان شهر‌های ساحلی شمال خواست برای صید به دریا نروند.
حقیقت افزود: کشاورزان و شالیکاران شمال بویژه سواحل شرقی خزر نیز محصولات برداشت شده را به مکان‌های مسقف انتقال دهند.

**وضعیت هوای پایتخت
وی همچنین با اعلام این که امروز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه سانتیگراد است، یادآور شد: امروز در پایتخت شاهد ابرناکی خواهیم بود و در مناطق شرقی استان تهران بویژه در ارتفاعات احتمال رگبار وجود دارد.
وی افزود: در پایتخت روز گذشته بیشینه دما ۳۹ درجه سانتی گراد و کمینه دما برای صبح امروز جمعه ۲۷ درجه سانتیگراد بود.

**خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور
مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهارداشت: شهر لاله زار در استان کرمان صبح امروز جمعه با ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و روز گذشته پنج شنبه نیز شهر شوش دراستان خوزستان با ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه کشور بوده است.

نظرات بینندگان