arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

هشدار وزیر ارشاد: موجودی ما برای تامین «کاغذ»، تنها تا دو ماه آینده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: موجودی ما در تامین کاغذ تنها دو ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: موجودی ما در تامین کاغذ تنها دو ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد.

به گزارش فارس، سید عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاویون فرودگاه زاهدان بیان داشت: سیستان و بلوچستان از لحاظ تمدن و طبیعت و هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از جایگاه ممتاز و ویژه برخوردار است.

وی درباره پروژه‌های فرهنگی و هنری این استان گفت: پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با کمک وزارتخانه و استانداری در قالب طرح‌های ملی و استانی تکمیل می شود.

صالحی افزود: توسعه فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان از چند طریق دنبال می شود؛ بخشی از طریق ارتباط معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دنبال می شود. بخش دیگر توسعه فرهنگی و هنری استان نیز بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری این استان امضا شده است، پیگیری می شود. این تفاهم نامه تا سال ١٤٠٠ دنبال می شود؛ در این تفاهم نامه حوزه‌های متعدد و متنوع در حوزه‌های زیر ساخت‌ها مطرح شده است.

صالحی گفت: همچنین در این تفاهم نامه در حوزه برنامه ای، نکوداشت هنرمندان و تعدد نمایشگاه کتاب در استان و برپایی نمایشگاه کتاب در دیگر شهرستان‌ها، حمایت از هنرمندان، خانه مطبوعات، حمایت از تولید و آثار فرهنگی و هنری دیده شده است.

وی افزود: تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری سیستان و بلوچستان پایه خوبی برای توسعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه مطبوعات دو نگاه وجود دارد؛ در نگاه اول کسانی که شرایط اولیه را دارند مجوز به آن‌ها داده می شود تا فضا را ایجاد کنیم و آزادی بیان بیشتری داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: در نگاه دوم به مطبوعات نیز برای کمک به مطبوعات حرفه ای تا ٣ سال در انتظار حمایت یارانه ای قرار می گیرند و بعد از این سه سال اگر دوام پیدا کنند مورد حمایت یارانه ای قرار می گیرند.

وی افزود: قبول داریم که یارانه مطبوعات کافی نیست لذا بسته‌های حمایتی با شفافیت لازم برای نظام یارانه مطبوعات پیش بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به طور جدی آن‌ها را پی گیری خواهیم کرد که با کمک استانداری در پروژه‌های ملی و استانی قرار گیرند.

صالحی درباره بازار کاغذ گفت: در ر تنظیم بازار کاغذ، عوامل قیمت جهانی کاغذ و افزایش ارز تاثیر داشته و تلاش می کنیم کاغذ با قیمت پایه در اختیار مطبوعات و حوزه نشر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عرضه کاغذ بالاتر از قیمت پایه در بازار غیر مجاز است، افزود: موجودی ما در تامین کاغذ تنها دو ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازدیدش از مرز میرجاوه اشاره کرد و گفت: این مرز نباید محدود به تبادل کالا نباشد و به فرصتی برای ارتباط انسانی تبدیل شود.

صالحی گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای افغانستان و پاکستان می تواند مبنایی برای دیپلماسی فرهنگی باشد.

وی به اعتراضات اخیر که در کشور اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: قانون فصل الخطاب است، قبول داریم که فشارها و دشواری‌های اقتصادی وجود دارد و منکر آن نیستم و نیازمند تجدید قوا هستیم ولی باید توطئه دشمنان را مد نظر داشته باشیم.

صالحی درباره رفتار برخی سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی همزمان با برخی تجمعات اعتراضی در روزهای اخیر گفت: هر حرکتی که بخواهد جامعه ایران را به بی نظمی و قانون گریزی دعوت کند، حتما به نفع کشور نخواهد بود.

صالحی گفت: ممکن است برخی رفتارها آغازش خوشایند باشد، اما پایان آن معلوم نیست به کجا بیانجامد، مهم این است که ما جامعه را از طریق قانون جلو ببریم و اگر هم انتقاد و اعتراضی وجود دارد برمدار قانون انجام بگیرد.

نظرات بینندگان