arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

تکنولوژی تشخیص چهره وارد المپیک توکیو می شود /  شناسایی بیش از 300 هزار نفر به طور همزمان

ژاپن اعلام کرده که قرار است از سیستم تشخیص چهره در مسابقات المپیک و پارالمپیک در توکیو استفاده کنند.این سیستم می تواند بالغ بر  ۳۰۰ هزار نفر را در بازی ها شناسایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن اعلام کرده که قرار است از سیستم تشخیص چهره در مسابقات المپیک و پارالمپیک در توکیو استفاده کنند.این سیستم می تواند بالغ بر  ۳۰۰ هزار نفر را در بازی ها شناسایی کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، تعداد زیادی از افراد متشکل  از ورزشکاران ، رسانه ها و کارمندان از طریق این سیستم شناسایی می شوند. قرار است این تکنولوژی برای اولین بار در این بازی ها اجرایی شود.

این سیستم بر پایه یک موتور هوش مصنوعی به نام NeoFace ساخته شده است که می تواند بر اساس اطلاعات وارد شده افراد را شناسایی کند. قرار است در المپیک ۲۰۲۰  افراد کارت های شناسایی هوشمند داشته باشند.

توکیو ۲۰۲۰ دارای چالش های امنیتی متعددی است و قرار است که شناسایی افراد از طریق این تکنولوژی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.برخلاف مسابقات المپیک قبلی توکیو ۲۰۲۰ تنها در یک فضای مخصوص برگزار نمی شود و فضاهای مختلفی برای برگزاری این رقابت ها درنظر گرفته شده است. به همین خاطر افراد در این مسابقات در هر مرحله باید خود را معرفی کنند.

 

هدف ازاین تکنولوژی این است که دولتمردان بتوانند با این سیستم تشخیص چهره به  سرعت افراد خرابکار را  شناسایی کرده و خطرات موجود در این زمینه را نیز کاهش دهند. قرار است  این مسابقات در تاریخ ۲۴ جولای آغاز شود و همانطور که ما می دانیم ژاپن در این زمان بسیار گرم است. با این اوصاف شاهد گرم ترین المپیک تاریخ خواهیم بود.

هیچ فردی با کارت شناسایی فرد دیگر نمی تواند از دروازه های امنیتی عبور کند. این سیستم می تواند هر فردی را با هر میزان قدی شناسایی کند.

شرکت NEC اعلام کرده است که اگر این سیستم در این مسابقات با موفقیت امتحان خود را پشت سر بگذارد می تواند به صورت جهانی به فروش برسد و در نقاط مختلف جهان مورد استفاده عموم قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان