arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

چینی ها بازار اینترنت 5G را تسخیر خواهند کرد / چالشی سخت برای ایالات متحده و ژاپن در راه است

گزارش های رسانه های چینی حکایت از آن دارند که چین در حال رقابت شدید با دستاوردهای ایالات متحده در حوزه  اینترنت 5G بی سیم، است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش های رسانه های چینی حکایت از آن دارند که چین در حال رقابت شدید با دستاوردهای ایالات متحده در حوزه  اینترنت 5G بی سیم، است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ایالات متحده از سال 2015 تاکنون 24 میلیارد دلار هزینه کرده است.  اما چین 10 برابر بیشتر از ایالات متحده روی بخش های مختلف اینترنت خود برای پشتیبانی از ارتباطات 5G   سرمایه گذاری کرده است.

 

درواقع چین 350سایت جدید مخابراتی و  برجهای تلفن همراه ساخته است. این گزارش هشدار می دهد که نخستین کشوری که نسل بعدی ارتباطات بی سیم را اتخاذ می کند، "مزایای غیرمستقیم" متعددی را تجربه خواهد کرد، زیرا 5G  دوره ای جدید  از پتانسیل های اقتصادی را به ارمغان می آورد.

افزون بر این نصب تجهیزات تکنولوژی مذکور در چین حدود 35 درصد ارزان تر از نصب تجهیزات در مقایسه با ایالات متحده است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، ایالات متحده برای رقابت با چین ، راهی ندارد به جز بهینه سازی سیاست های خود در جهت کاهش زمان استقرار سیستم های جدید، تقویت سیستم  حل و نقل برای همکاری و پیاده سازی پایگاه داده ها و طراحی شیوه هایی جدید.

 

دن لیتمن ، یکی از مشاوران سرشناس در این خصوص  ، گفت: "حفظ رهبری ایالات متحده در ارتباطات تلفن همراه نیازمند آن است که حامل ها ، فروشندگان فناوری، نوآوران ، شهرداری ها و سیاست گذاران برای ایجاد یک پرونده تجاری قوی در حوزه 5G همکاری کنند.درواقع هزینه های استقرار و چرخه زمانی لازم  برای استقرار زیرساخت شبکه  ای متراکم برای ایالات متحده زمان بر است.

این گزارش بر اساس  یک مطالعه در ماه  آوریل  شکل گرفته است که چین و کره جنوبی را به عنوان رهبران جهانی در حوزه فناوری 5G در نظر گرفته است.

نظرات بینندگان