arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

پزشکیان: دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند؛ کدام یک از بچه‌های این افراد مدعی چنین می کنند؟ / پشت تریبون گفتم به منِ پزشک پول مفت می‌دهند / حاضرم از وضعیت زندگی من فیلم بگیرند و منتشر کنند؛ افراد مدعی هم جرات دارند؟ / برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من بیکارند

"دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند. کدام یک از بچه‌های این افراد با موتور به اداره می‌رود و بر می‌گردد، بعد بروید فرزندان آن‌ها را هم ببینید. من نمی‌خواستم دنبال این حرف ها بروم و اینگونه حرف زدن را درست نمی‌دانستم. من خیلی راحت حرف هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست"
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس مجلس گفت: من خیلی راحت حرف هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست. از نظر زندگی، خودم را خوب می‌شناسم. من اگر حرف نزنم و بروم جراحی قلب را ادامه بدهم با همین تعرفه‌ها ماهیانه 500 تا 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اتهاماتی که علیه وی و خانواده‌اش مطرح شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

روز چهارشنبه (17 مرداد ماه) در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پور ابراهیمی در موافقت با استیضاح وزیر در حالی که از مخالفت پزشکیان نایب رئیس مجلس با استیضاح ربیعی رضایت نداشت، گفت: زهرا پزشکیان مسئول فاینانس شرکت پتروشیمی جم چه نسبتی با نایب رئیس مجلس دارد؟

بیان این جمله از سوی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موجب اعتراض پزشکیان شد و در همان جلسه گفت: مباحث مطرح شده نشانه بی‌اخلاقی و عدم تعهد است.

در همین زمینه گفت‌وگویی با نایب رئیس مجلس انجام شده که در ادامه می‌آید:

مسعود پزشکیان در خصوص اتهاماتی که علیه خانواده وی در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، اظهار داشت: زندگی افرادی که حرف از حق و عدالت می‌زنند را باید نگاه کنیم که چقدر با حق و عدالت تطابق دارد.

حاضرم از وضعیت زندگی من فیلم بگیرند و منتشر کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چه کسی حاضر است اجازه بدهد که از وضعیت زندگی‌اش فیلم بگیرند و آن را به مردم نشان دهند؟ من حاضر هستم از هر شخصی و از هر جایی از زندگی من فیلم بگیرند و منتشر کنند.

برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من بیکار هستند

وی افزود: آیا دیگران نیز جرات دارند خانه، فرزندان، زندگی خود و حتی افرادی که اطرافشان حضور دارند، را نشان دهند؟ بیایید نشان دهید که بچه‌های من، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من چگونه زندگی می‌کنند و چند نفر از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من بیکار هستند؟

آیا این افراد جرات دارند زندگی خود و خانواده‌شان را نشان دهند؟

پزشکیان ادامه داد: من معاون وزیر، وزیر، رئیس دانشگاه و نماینده و نایب رئیس مجلس بوده‌ام، بیایید ببینید که خانواده من چگونه زندگی می‌کنند و بعد افرادی که مدعی هستند، چگونه زندگی می‌کنند؟ آیا اصلا جرات دارند زندگی خود و خانواده‌شان را نشان دهند؟.

4 فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده و 3 فرزند دیگر دارم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: من 4 فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده و 3 فرزند دیگر دارم همچنین 3 نوه دارم که به زودی 4 نوه می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای 17 از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است، افزود: یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان نامه در مقطع PHD در رشته کنترل برق است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است.

دخترم با مدرک فوق لیسانس شیمی، حدود 4 میلیون حقوق دریافت می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند، اظهار داشت: دخترم حدود 6 سال پیش کارمند جم شده و حدود 4 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.

پزشکیان با بیان اینکه من نمی‌دانستم چقدر حقوق دریافت می‌کند وقتی که برخی افراد مسائلی را گفتند از دخترم پرسیدم که تو 10 میلیون حقوق می گیری؟ گفت نه، به تازگی حدود 4 میلیون حقوق دریافت می‌کنم. از دخترم پرسیدم که معاون جم هستی؟ گفت نه من مسئول یک پروژه‌ای هستم و بعد از اتمام پروژه، کار من هم تمام می‌شود. این درحالی است که پیامک زده بودند که دختر پزشکیان 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرد. آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟

دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند. کدام یک از بچه‌های این افراد با موتور به اداره می‌رود و بر می‌گردد، بعد بروید فرزندان آن‌ها را هم ببینید.

من پشت تریبون گفتم به من پول مفت می‌دهند

وی افزود: مدت‌ها پیش من پشت تریبون گفتم به من پول مفت می‌دهند! فقط به من چنین پولی نمی‌دهند، بلکه به همه پزشکان این مقدار پول می‌دهند، کدام پزشکی چنین حرفی را می‌زند؟ بروید زندگی جراحان قلب را نگاه کنید و بیایید زندگی من را نیز نگاه کنید، این در حالی است که همیشه مسئولیت بالا داشته‌ام. من معقتدم این حقوقی که به من می‌‍دهند، اضافه است، کدام یک از این افراد جرات می‌‎کند بگوید، دریافتی ما اضافه است و حقم نیست؟

به دروغ می‌گویند، دختر پزشکیان معاون و عضو هیات مدیره است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط آن فرد پشت تریبون قرار می‌گیرد و می‌گوید دختر پزشکیان در فلان اداره مشغول به کار است. این فرد به دروغ می‌گوید که دختر من معاون و عضو هیات مدیره است. حتی اگر فرزند من حقش باشد و در هیات مدیره باشد، آیا مرتکب جرمی شده است؟ جرم نیست ولی این افراد دروغ می‌گویند.

پزشکیان ادامه داد: کسی که این گونه سخن می‌گوید و عدالت و انصاف را رعایت نمی‌کند آیا باقی حرف‌هایش هم می‌تواند درست باشد؟ من باور نمی‌کنم. علت حرف زدن من در مجلس نیز به این دلیل بود که جوّی در مجلس راه انداخته بود که منصفانه و به حق نبود.

حاضرم "ندید" زندگی خودم را با این افراد مدعی معاوضه کنم

وی افزود: هر وقت خواستید بدون هیچ اطلاعی، زندگی من را ببینید و بپرسید. بروید زندگی من و فرزندانم را ببینید که در کجا زندگی می‌کنیم. زندگی من را نگاه کنید و زندگی آن ها را نیز نگاه کنید، حاضرم "ندید" زندگی خودم را با این افراد مدعی معاوضه کنم، در حالیکه من فوق تخصص جراحی قلب هستم و آن‌ها یک کارمند معمولی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: من نمی‌خواستم دنبال این حرف ها بروم و اینگونه حرف زدن را درست نمی‌دانستم.

اگر جراحی قلب را ادامه دهم ماهیانه 500 تا 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم

وی افزود: من خیلی راحت حرف هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست. از نظر زندگی، خودم را خوب می‌شناسم. من اگر حرف نزنم و بروم جراحی قلب را ادامه بدهم با همین تعرفه‌ها ماهیانه 500 تا 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم.

اگر بخواهم از بیمار هم پول بگیرم و جراحی کنم، میزان دریافتی من سر به فلک می‌کشد

پزشکیان اظهار داشت: اگر بخواهم از بیمار هم پول بگیرم و جراحی کنم، میزان پول دریافتی من سر به فلک می‌کشد که انصاف نیست. این نوع مکانیزم پرداخت عادلانه نیست، دولت و مجلس در ایجاد این سیستم مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای جوّی درست کردند تا وزیر رفاه را بی‌اندازند، روندی که امروز در مجلس هست و حتی علیه رئیس جمهور هم درست می‌کنند، انصاف نیست.

منبع: خانه ملت

نظرات بینندگان