arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

«حافظه خط کشی» اینتل معرفی شد / تا 32 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی

شرکت اینتل از جدیدترین حافظه  SSD خود که ظاهری مشابه با خط­کش دارد رونمایی کرد. این حافظه را می­توان جزو مهم ترین محصولات این شرکت تلقی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اینتل از جدیدترین حافظه  SSD خود که ظاهری مشابه با خط­کش دارد رونمایی کرد. این حافظه را می­توان جزو مهم ترین محصولات این شرکت تلقی کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی­نت این حافظه شگفت­انگیز، 32 ترابایت ظفیت ذخیره سازی داده را داراست.

این نخستین بار است که اینتل درایو حالت جامد(SSD) به شکل خط‌کش خود را که یک دستگاه با طول 12 اینچ و ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار زیاد است، رونمایی می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛SSD  نوعتی حافظه مبتنی بر فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.هارد دیسک‌های معمولی HDD صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند.

شرکت اینتل مدعتی است که 32 عدد از SSDها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند تا یک پتابایت را در یک اسلات یک سرور ذخیره کنند.در حال حاضر، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داده در جهان نظیر آی.بی.ام، مایکروسافت و تنسنت(Tencent) از SSD جدید "خط‌کش" برای پشتیبانی از سرویس ابری و عملیات‌های مرکز داده خود استفاده می‌کنند چرا که سریع‌تر هستند.

جالب تر این که؛ سامسونگ به تازگی نوید یک تبلت با SSD   و 4 ترابایتی را داده و مدعی شده که این تبلت به عنوان یک حرکت بزرگ بین انواع  SSD در نظر گرفته می شود. با همه این ها فراموش نکنید که تا زمان فروش عمده SSD اینتل زمان باقیست.

 

نظرات بینندگان