arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

استقبال گوترش از امضای کنوانسیون دریای خزر: گامی مهم در کاهش تنش‌های منطقه‌ای بود

دبیر کل سازمان ملل با استقبال از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، آن را سندی تاریخی دانست که نشان دهنده اهمیت همکاری های منطقه ای است. گوترش این کنسوانسیون را که روز یکشنبه به امضای جمهوری آذربایجان، ایران، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان رسید، سندی تاریخی توصیف کرد که نشان دهنده اهمیت همکاری منطقه ای و نقش حیاتی آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل سازمان ملل با استقبال از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، آن را سندی تاریخی دانست که نشان دهنده اهمیت همکاری های منطقه ای است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای گفت که وی از امضای کنوانسون رژیم حقوقی دریای خزر از سوی 5 کشور ساحلی این دریا استقبال کرد.

گوترش این کنسوانسیون را که روز یکشنبه به امضای جمهوری آذربایجان، ایران، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان رسید، سندی تاریخی توصیف کرد که نشان دهنده اهمیت همکاری منطقه ای و نقش حیاتی آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دبیرکل سازمان ملل معتقد است که این کنوانسیون در تنظیم طیف گسترده است مسائل دیرینه میان کشورهای ساحلی دریای خزر دستاوردی ارزشمند بوده و گامی مهم در کاهش تنش های منطقه ای است.

گوترش همچنین این دستاورد مهم در همکاری های منطقه ای و چندجانبه را به 5 کشور امضاکننده این بیانیه تبریک گفت.

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر عصر یکشنبه و در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان توسط سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان امضا شد.

نظرات بینندگان