arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

شهروند سعودی به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی دستگیر شد / او در تبادل آتش با پلیس، زخمی شد / کشف یک تیربار با ۳۵۹ گلوله

وزارت کشور عربستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد که براساس اطلاعات رسیده درباره افکار تروریستی 'فواز عبدالرحمن عیدالحربی' شهروند سعودی و تصمیم وی برای انجام یک عملیات تروریستی، نیرو‌های امنیتی ساعت یک ونیم بامداد پنجشنبه برای دستگیری وی اقدام کردند. وی پس از خودداری از تسلیم شدن از خودرو خود پیاده شده و به طرف نیرو‌های امنیتی تیراندازی کرد که با پاسخ آن‌ها روبرو و زخمی و دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور عربستان از دستگیری یک شهروند تروریست این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد که براساس اطلاعات رسیده درباره افکار تروریستی 'فواز عبدالرحمن عیدالحربی' شهروند سعودی و تصمیم وی برای انجام یک عملیات تروریستی، نیرو‌های امنیتی ساعت یک ونیم بامداد پنجشنبه برای دستگیری وی اقدام کردند.
این شخص پس از تیراندازی به نیرو‌های امنیتی فرار کرد، ولی نیرو‌ها توانستند محل اختفای وی در نزدیکی محله بازار استان البکیریه را شناسایی و محاصره کنند.
وی پس از خودداری از تسلیم شدن از خودرو خود پیاده شده و به طرف نیرو‌های امنیتی تیراندازی کرد که با پاسخ آن‌ها روبرو و زخمی و دستگیر شد.
به همراه این شهروند تروریست یک تیربار با ۳۵۹ گلوله جنگی و پنج خشاب، یک کلت کمری با دو خشاب و ۳۰ گلوله کشف شد.
آموزه‌های وهابی خواستگاه اندیشه‌های تروریستی – تکفیری در عربستان است و تاکنون هزاران شهروند این کشور براساس این اندیشه‌ها به گروه‌های تروریستی در سراسر جهان پیوسته یا در عملیات‌های انتحاری، خود را منفجر کرده اند.
استان البکیریه در مرکز عربستان و شمال غرب ریاض در جاده ریاض به مدینه قرار دارد.

نظرات بینندگان