arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

جک دورسی به اعتراضات ترامپ پاسخ داد:  کاربرانی محدود می شوند که رفتارهای ناخوشایندی دارند

پس از آن که دونالد ترامپ شبکه های اجتماعی و به ویژه توییتر را متهم به حق کشی کرد و اشاراتی به بسته شدن صفحات الکس جونز(از طرفداران ترامپ) کرد، جک دورسی؛مدیرعامل توییتر در مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پس از آن که دونالد ترامپ شبکه های اجتماعی و به ویژه توییتر را متهم به حق کشی کرد و اشاراتی به بسته شدن صفحات الکس جونز(از طرفداران ترامپ) کرد، جک دورسی؛مدیرعامل توییتر در مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدیرعامل توییتر در این خصوص گفت: «توییتر به طور فعال به هیچ،حزب، دسته یا گروهی خدمات ارائه نمی کند و الکس جونز نیز به علت رفتارهای ناپسند خود تنبیه شده است.»

توییتر تا کنون هزاران حساب کاربری  را به علت  انتشار مطالب مرتبط با تروریسم و ​​خشونت بار تعلیق کرده است.

توییتر تحت آزار و اذیت در خدمات خود قرار دارد.

 

دو هفته پیش، اپل، فیس بوک، یوتیوب و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی،حساب های کاربری الکس جونز، نظریه پرداز تئوری توطئه و از طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا را مسدود کردند.

اما توییتر تا روز سه شنبه، این حرکت را به تعویق انداخت، سپس حساب وی را  برای مدت هفت روز به حالت تعلیق درآورد.اما دونالد ترامپ نیز نسبت به این قضایا بیکار ننشست و به شدت در خصوص شرایط موجود انتقاد کرد. وی در یک مصاحبه به سی ان گفت که مواردی که جونز وطرفدارانش در توییتر نقض کردند تا حدی شدید بود که چاره ای جز حدودیت باقی نمانده بود.

 

او تاکید کرد تا زمانی که گزارش های منفی به سیستم هوشمند توییتر ارسال نشود، هیچ حسابی حذف نخواهد شد. دورسی تاکید کرد پلفترم توییتر قوانین خاص خود را دارد و از نهاد یا گروهی تبعیت نمی کند.

دورسی در بخشی از سخنانش گفت: " مردم  مرتب به ما می گویند که شما باید همه مطالب را فعالانه بررسی کرده و به حقوق اقلیت ها و افراد تحت آسیب احترام بگذارید. ما برای تامین خواسته مردم نیاز به منابع مالی و انرژی زیادی داریم که ساعت ها و ساعت ها زمان لازم دارد. "

فیس بوک نیز نیروهای نظارتی خود را دو برابرکرده و اکنون بالغ بر 10 هزار نفر  مامور رصد محتواهای مختلف در این پلتفرم ارتباطی هستند.

 

سیلیکون ولی همچنان در پی تهیه برنامه های  هوشمند کامپیوتری برای شناسایی رفتارهای ناخوشایند کاربران است. تا کنون، فیس بوک اعلام کرده که هوش مصنوعی موفقی با 99 درصد ضریب شکست تروریست ها و تبلیغات تروریستی طراحی کرده .  

مه این ها در شرایطی مطرح می شود که رئیس جمهور  ایالات متحده  روز شنبه در مورد این مسئله تردید کرد و اظهار داشت که شبکه ها و رسانه ای اجتماعی "نظرات محافظه کاران را بسته اند".

 

 

 

 

نظرات بینندگان