arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

ابراز امیدواری روسیه برای فروش ناو موشک‌انداز «کاراکورت» به ایران

یک شرکت روسی فعال در تولید صنایع دفاعی ابراز امیدواری کرد ایران در آینده از خریداران ناو موشک‌انداز تولیدی نیروی دریایی روسیه باشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراز امیدواری روسیه برای فروش ناو موشک‌انداز «کاراکورت» به ایرانیک شرکت روسی فعال در تولید صنایع دفاعی برای اینکه ایران در جمع یکی از خریداران محصول جدیدش قرار گیرد ابراز امیدواری کرد.

«الکساندر شلیاختنکو»، مدیرعامل شرکت طراحی صنایع دفاعی «آلماز» روسیه امروز -دوشنبه- با اشاره به ساخت ناو موشکی «کاراکورت» در نیروی دریایی روسیه گفت امیدوار است برخی کشورها از جمله ایران، ویتنام، چین، هند، اندونزی، الجزایر نسبت به خرید این محصول اعلام آمادگی کنند.

وی گفت برآورد کارشناسان این است که این ناوها می‌توانند تقاضای بخش قابل توجهی از شرکای سنتی ما را در زمینه ساخت و ساز نظامی و فنی بدنبال داشته باشند.

طبق این گزارش یکی از پیمانکاران این نوع ناوهای جنگی، شرکت کشتی‌سازی «پلا لنینگراد»، از سه نسخه صادرات کاراکورت در مجمع نظامی و فنی بین‌المللی ارتش برخوردار است.

پروژه کاراکورت توانایی حمل ۸۰۰ تن را دارد و می‌تواند سرعت خود را به بیش از ۳۰ گره دریایی توسعه دهد. دریانوردی آنها از طریق طراحی بدنه بهبود یافته است و به آنها اجازه می‌دهد تا در دریاهای آزاد حرکت کنند. آنها به ویژه به موشک‌های کالیبر مجهز شده‌اند.

نظرات بینندگان