arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

'ایل جورناله': ایران از معدود کشورهای سازنده جنگنده های نسل 4 است

روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با اشاره به رونمایی از جنگنده تمام ایرانی و پیشرفته 'کوثر'، نوشت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که توان ساخت جنگنده های نسل چهارم را دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'ایل جورناله':ایران از معدود کشورهای سازنده جنگنده های نسل 4 استایران 24 ساعت قبل از روز ملی صنایع دفاع در مراسمی که با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، از جنگنده کوثر که یک هواپیمای شکاری جدید آموزشی است رونمایی کرد. 
این روزنامه افزود: این جنگنده جدید ایرانی از هواپیمای F-5E / F Tiger الهام گرفته شده است. کوثر یک جنگنده پیشرفته با توان Close Air Support است که نیروی بازدارنده ایران را در قبال واشنگتن بهبود می بخشد. این یک شکاری نسل چهارم است که تماما در ایران ساخته شده و دارای رادارهای پیشرفته و سیستم ناوبری با دقت بالا است . ایران یکی از معدود کشورهایی است که از دانش فنی داخلی برای طراحی و ساخت جنگنده های نسل چهارم برخوردار است. 
این روزنامه نوشت: ایران قرار است تک نفره جنگی و دو نفره آموزشی هواپیمای کوثر را تولید کند. گفته می شود که این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاع 45 هزار پا است و با دو موتور جت Owj که ساخت داخلی است حرکت می کند. وزن این هواپیما باید حدود 10 تن باشد که برای تغذیه این نوع شکاری کافی است. موتور جت این هواپیما در ماه اگوست 2016 رونمایی شده بود و یک افتخار ملی محسوب می شود . ایران هشتمین کشور جهان از نظر توان تولید موتور هواپیما با سطح بالای فناوری داخلی است. 

نظرات بینندگان