arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۰

لیگ برتر هفت تلفات داد !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


 مرحله يک‌شانزهم نهايي جام‌حذفي باشگاه‌هاي کشور با حذف راه‌آهن صعود صبا، مس سرچشمه ، ذوب‌آهن و استقلال پيگيري شد.

برد شیرین شیرین استقلال
استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی با نتيجه 5 بر يك از سد شيرين فراز كرمانشاه گذشت تا حريف مهر كرج درمرحله يك هشتم نهايي اين رقابت‌ها شود.
در اين ديدار ميلاد ميداودي در دقايق 33 و 53 ، محسن يوسفي در دقايق 62 و 68 و اسماعيل شريفات در دقيقه 76 پنج گل آبي‌هاي تهران را به ثمر رساندند و تك گل شيرين فراز را هم سجاد خسروي در دقيقه 88 وارد دروازه استقلال كرد. اين در حالي بود كه حنيف عمران زاده و مجتبي جباري هم دو گل به ثمر رساندند اما داور اين دو گل را نپذيرفت.
استقلال تهران با اين پيروزي حريف مهر كرجي شد كه توانست امروز راه آهن شهرري را با نتيجه 3 بر يك از پيش رو بردارد و يكي ديگر از شگفتي‌هاي جام حذفي را رقم بزند.
  روز دوم از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در یکی از این دیدارها تیم سایپا مهر کرج دست به کار بزرگی زد و در ورزشگاه خانگی تیم راه‌آهن را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. علی دایی که در دو دوره گذشته این مسابقات با تیم پرسپولیس به عنوان قهرمانی دست یافته بود، با این باخت وداع زودهنگامی با جام قهرمانی داشت.
 
 تیم ذوب‌آهن اصفهان هم با گل‌های دقایق پایانی صادقیان و قاضی گسترش فولادتبریز را از پیش رو برداشت تا در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف پرسپولیس شود. مس سرچشمه هم در اراک با یک گل شهرداری این شهر را شکست داد. صبا هم با گل دقایق پایانی فرزانه از سد پیام مخابرات فارس عبور کرد تا در مرحله بعدی حریف مس سرچشمه شود.
پرسپولیس به زحمت صعود کرد
تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ۱۲۰ دقیقه توانست مس رفسنجان را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.
 دیدار دو تیم پرسپولیس و مس رفسنجان در چارچوب مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود دو هزار تماشاگر برگزار شد. در وقت قانونی پرسپولیس با نتیجه یک بر یک برابر تیم حریف دسته اولی خود متوقف شد تا بازی به وقت‌ اضافه کشیده شود. در وقت اضافه پرسپولیس یک گل دیگر زد تا 2 بر یک برنده شود.
شیث رضایی در دقیقه ۳۵ و محمد نوری در دقیقه ۱۱۸ برای سرخپوشان تهرانی گلزنی کردند و علیرضا نورمحمدی مدافع پرسپولیس در دقیقه ۸۵ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.
هادی نوروزی در دقیقه ۵۰ برای پرسپولیس گلزنی کرد اما این گل آفساید اعلام شد.
تماشاگران اندک پرسپولیس نیز برخلاف بازی‌های گذشته مدام تیم را تشویق کردند و حمید استیلی سرمربی تیم هم تشویق شد. 
مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت‌هاي جام حذفي در روز اول با حذف چند تيم ليگ برتري پيگيري شد. در مهم‌ترين رقابت‌ها فولاد خوزستان با گل دقيقه 60 آرش افشين، سپاهان قهرمان ليگ ايران را از پيش رو برداشت و به مرحله بعد رسيد.
داماش گيلان هم در ضربات پنالتي و با نتيجه 6 بر 5 برابر نفت تهران به برتري رسيد. شهرداري ياسوج اما مهم‌ترين شگفتي اين مرحله را رقم زد و موفق شد در ضربات پنالتي تيم مدعي تراكتورسازي را از پيش رو بردارد.
سايپا ديگر تيم ليگ برتري هم در اين مرحله ناكام بود. نارنجي‌پوشان كرجي با گل دقيقه 85 محمد سهيمي برابر سياه جامگان شكست خوردند.
ملوان هم با قبول شكست 3 بر 2 برابر ابومسلم نتوانست به مرحله بعد صعود كند. فجر سپاسي با يك گل اتكاي گرگان را شكست داد و شاهين بوشهر با پيروزي 3 بر يك برابر نيروي زميني به مرحله بعد رسيد. 
برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:
* فجرسپاسی شیراز - مس کرمان
* ابومسلم مشهد - شاهین بوشهر
* سیاه جامگان مشهد - شهرداری یاسوج
* داماش گیلان - شهرداری تبریز
* پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان
* فولاد خوزستان با صنعت نفت آبادان 
* صبای قم - مس سرچشمه کرمان
* سایپامهر کرج - استقلال تهران 
نمودار کلی بقیه بازیهای جام حذفی به این شرح است :

يک هشتم نهايي
يک چهارم نهايي
نیمه نهایی
فینال

              


  
  
  


فولاد خوزستان

 

صنعت نفت آبادان
 




 

  
 

سیاه جامگان


 

شهرداری یاسوج
 




 

 

 

پرسپولیس

 

ذوب آهن  

 

 

  
 

سایپامهر کرج 


 

استقلال تهران
 




 

  

داماش گیلان


 

ماشین سازی تبریز
 




 

  
 

ابومسلم


 

شاهین بوشهر
 

 

 

  
 

فجر سپاسی

 
 

مس کرمان
 




 

 

 

صبای قم


 

مس سرچشمه
نظرات بینندگان