arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
میرزایی نیکو با اشاره به طرح شفافیت در رای نمایندگان مجلس:

اسامی نمایندگان موافق و مخالف طرح ها و لوایح چگونه رسانه ای می شود؟

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طرح شفافیت در رای نمایندگان مجلس برای ارزیابی از عملکرد نمایندگان بسیار مفید است و اسامی نمایندگان موافق و مخالف طرح ها و لوایح در خبرگزاری خانه ملت منتشر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تهیه طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان، می‌شود، اظهار داشت: بعد از مطرح شدن موضوع FATF به همراه چند تن از نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که ممکن است مردم انتظار دیگری از نماینده خود داشته باشند ولی نماینده اقدام دیگری را انجام دهد، لذا برای رفع این معضل باید آرائی که نمایندگان به طرح ها و لوایح می‌دهند، شفاف باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعقتاد ما بر این است که آئین نامه داخلی مجلس باید به گونه‌ای اصلاح شود تا برعکس شرایط کنونی که اگر 10 نفر از نمایندگان نامه بدهند رای گیری شفاف باشد، همیشه آرا نمایندگان شفاف باشد و در شرایط خاص اگر 15 نفر از نمایندگان نامه بدهند، رای گیری بصورت مخفی انجام شود.

وی افزود: این طرح برای ارزیابی از عملکرد نمایندگان بسیار مفید است و از طرف دیگر موکلین از نقش و عملکرد نماینده خود مطلع می شوند، که این نتیجه نیز بسیار قابل توجه است.

میرزایی نیکو با بیان اینکه براساس این طرح، نمایندگان از نظر مردم مطلع می شوند و در موضوعات مختلف، سلیقه مردم را نیز مدنظر قرار می دهند و تلاش می‌کنند تا در رای گیری‌های مجلس پاسخ دهنده انتظارات مردم باشند.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد این ساز و کار باید آئین نامه داخلی مجلس تغییر پیدا کند که اصلاح آئین نامه مجلس به 2 سوم رای نیاز دارد، بعد از اصلاح قانون باید سامانه آن طراحی شود، البته سامانه کنونی هم نشان می دهد که کدام نمایندگان در رای گیری‌های مجلس شرکت نمی‌کنند و با تهیه نرم افزاری ساده می‍‌توان نام رای دهندگان را مشخص کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: پس از طی این مراحل، اسامی نمایندگانی که موافق یا مخالف طرح ها و لوایح بوده‌اند، باید در خبرگزاری خانه ملت درج شود تا مردم از طریق این خبرگزاری مطلع شوند./

پایان پیام

نظرات بینندگان