arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

آمریکا جدیدترین بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست گزارش کرد یک بمب‌افن رادار گریز مدل B-2 نیروی هوایی آمریکا اقدام به پرتاب آزمایشی یک نوع ارتقا یافته از بمب هسته‌ای مدل B61 کرده است.بمب هسته‌ای B61 مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای آمریکا است. آزمایش این بمب بدون بارگیری آن با مواد هسته‌ای بوده و تنها قابلیت‌های نرم‌افزاری و هدف یابی بمب با برخی مسائل فنی غیر هسته‌ای آن تست شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا جدیدترین بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست گزارش کرد یک بمب‌افن رادار گریز مدل B-2 نیروی هوایی آمریکا اقدام به پرتاب آزمایشی یک نوع ارتقا یافته از بمب هسته‌ای مدل B61 کرده است.

به گزارش پایگاه نشنال اینترست در این مدل از بمب هسته‌ای B61 با کارکرد چندگانه دقت ارتقا پیدا کرده و چندین گزینه حمله در یک بمب واحد ادغام شده و در عین حال دورنمای راهبردی مربوط به امکانات ماموریتی سلاح‌های هسته‌ای در آن دچار تغییراتی شده است.

بمب هسته‌ای B61 مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای آمریکا است. آزمایش این بمب بدون بارگیری آن با مواد هسته‌ای بوده و تنها قابلیت‌های نرم‌افزاری و هدف یابی بمب با برخی مسائل فنی غیر هسته‌ای آن تست شده است.

هوپ کرونین سخنگوی نیروی هوایی آمریکا به واریورن میون گفت: اوایل تابستان جاری نیروی هوایی آمریکا بمب هسته‌ای B61-12 را با استفاده از یک بمب‌افکن B-2 در پایگاه هوایی نلیس به شکل آزمایشی پرتاب کرد که در پرتاب جدید بمب 12-B61 بعد از ارتقا و طی کردن یک مرحله توسعه پروازی جدید مورد آزمایش قرار گرفت.

کرانین گفت: در این سلاح به روزرسانی شده امنیت، ایمنی و اعتمادپذیری ارتقا پیدا کرده است.

در این گزارش تصریح شده که بمب B61-12 سطح جدیدی از هدف‌گیری دقیق را به دست آورده و در آن انواع متفاوتی از حمله یک سلاح واحد تثبیت شده است.

همچنین به جای احتیاج به ورژن‌های مختلف، این سلاح کارکردهای متفاوت را پوشش می‌دهد که از جمله آن حمله به عمق زمین، حملات با دامنه نابودی کاهش یافته، حملات با دامنه نابودی سطح بالا، انفجار بر فراز سطح زمین و گزینه‌های سنگرشکنی است.

جدیدترین ورژن بمب هسته‌ای B61 که تاریخ ساخت اولیه آن به 1960 برمی‌گردد، به نوعی به عنوان یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی و راهبردی با قدرت انفجار متوسط و مهندسی شده، شناخته می‌شود.

همچنین گفته شده این مدل به عنوان یک مدل دو مرحله‌ای توسعه داده شده است.

هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای در فدراسیون دانشمندان آمریکا به واریومیمن گفت: مزیت اصلی مدل B61-12 این است که همه قابلیت‌های یک بمب هسته‌ای را برای هدف‌گیری اهداف مختلف دارا است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان