arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

استیضاح وزیر اقتصاد نقض غرض است / آیا به این فکر کرده ايد اگر وزارت اقتصاد در این اوضاع اقتصادی، تا سه ماه بدون وزیر بماند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید نمایندگان خواستار استیضاح وزیر اقتصاد باید به پیامدهای این اقدام و اینکه وزارت اقتصاد در این شرایط، ممکن است تا سه ماه بدون وزیر بماند، فکر کنند. حسن‌نژاد گفت: اقتصاد کشور دو شاخه پولی و مالی دارد که شاخه پولی آن مربوط به رییس کل بانک مرکزی می شود که اخیرا تغيير کرده و باید به او فرصت داد که اوضاع پیش آمده، متلاطم و نابسامان چند ماه اخیر را سر و سامان دهد. شاخه مالی اقتصاد کشور نیز عمدتا به عملکرد وزارت اقتصاد بازمی گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استیضاح وزیر اقتصاد نقض غرض است / آیا به این فکر کرده ايد اگر وزارت اقتصاد در این اوضاع اقتصادی، تا سه ماه بدون وزیر بماند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید نمایندگان خواستار استیضاح وزیر اقتصاد باید به پیامدهای این اقدام و اینکه وزارت اقتصاد در این شرایط، ممکن است تا سه ماه بدون وزیر بماند، فکر کنند.

حسن‌نژاد گفت: اقتصاد کشور دو شاخه پولی و مالی دارد که شاخه پولی آن مربوط به رییس کل بانک مرکزی می شود که اخیرا تغيير کرده و باید به او فرصت داد که اوضاع پیش آمده، متلاطم و نابسامان چند ماه اخیر را سر و سامان دهد. شاخه مالی اقتصاد کشور نیز عمدتا به عملکرد وزارت اقتصاد بازمی گردد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس افزود: اکنون باید توجه کنیم که در حال حاضر درد اصلی و عمده اقتصاد کشور، شاخه پولی آن است نه شاخه مالی. حال اینکه شاخه پولی کشور را گردن وزیر اقتصاد بیندازیم، نوعی نقض غرض است و از نگاه اقتصادی، کار درستی نیست.

حسن‌نژاد تصریح کرد: اکنون وزیر اقتصاد در حال استفاده از نخبگان کشور برای سر و سامان دادن به اوضاع مالی است. در این شرایط باید عمق مشکلات اقتصادی و حجم بالای نقدینگی انباشته شده در مدت اخیر را درک کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مجلس باید به پیامدهای استیضاح وزیر اقتصاد دقت کند، اگر چنین اتفاقی رخ دهد و استیضاح رای بیاورد، این وزارتخانه تا سه ماه می تواند بدون وزیر بماند، آیا نمایندگان به این موضوع فکر کرده اند؟ از طرفی، وزیر اقتصاد رییس مجمع چند بانک و مجموعه اقتصادی است و در صورت رای آوردن استیضاح، همه این مجموعه ها بلاتکلیف خواهند ماند آن هم در شرایطی که مشکل اصلی اقتصاد کشور نه مربوط به سیاست ها و عملکرد وزارت اقتصاد بلکه در جای دیگری مربوط به سیاست های پولی بانک مرکزی بوده است.
حسن نژاد با بيان اينكه كرباسيان با استفاده از نخبگان اقتصادي درصدد سروسامان دادن به وضعيت اقتصادي است افزود بايد به وزير اقتصاد براي حل معضلات اقتصادي فرصت بيشتري داد

نظرات بینندگان