arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

مقابله جدی فیسبوک با خشونت علیه مسلمانان /18 حساب کاربری و 52 صفحه مرتبط با ارتش میانمار مسدود شد

فیسبوک برای مقابله با آن چه «خشونت و نسل کشی» مسلمانان میانمار نامیده می شود، 18 حساب کاربری و 52 صفحه مرتبط با ارتش این کشور را از دسترس خارج کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک برای مقابله با آن چه «خشونت و نسل کشی» مسلمانان میانمار نامیده می شود، 18 حساب کاربری و 52 صفحه مرتبط با ارتش این کشور را از دسترس خارج کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فیس بوک در حال  انجام اقداماتی  برای جلوگیری از "گسترش نفرت و اطلاعات غلط" در میانمار است.

بر همین اساس این شرکت امروز اعلام کرد که 18 حساب و 52 صفحه مرتبط با ارتش میانمار را به دلیل خشونت قومی علیه مسلمانان روهینگیا حذف کرده است. این حذف شامل ممنوعیت 20 فرد و سازمان، از جمله مقامات عالی رتبه کشور است. افزون بر این، یک حساب کاربری این افراد نیز از اینستاگرام حذف شد.

گزارشهای  مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد  نشان می دهد که رهبران نظامی میانمار باید در راستای قتل عام مسلمانان روهینگیایی محاکمه شوند.

بر اساس این گزارش ها، طی سال های اخیر جنایات متعددی علیه گروه اقلیت در میانمار انجام شده که از قتل عام کودکان بی گناه تا تجاوز را شامل می شود. گزارش ها حکایت از آن دارند که به طور تقریبی  10 هزار نفر از مسلمانان میانمار بر اثر  خشونت کشته شده اند و دهها هزار نفر نیز از این  کشور فرار کرده اند

. فیس بوک نیز اعلام کرده؛ با توجه به این که این نوع رفتارها با اهداف پایه شبکه های اجتماعی در تناقض است، تمامی این صفحات ممنوع خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد:"این یک مسئولیت بزرگی برای ما است، زیرا بسیاری از افراد در فیسبوک به اطلاعات ظاهری خود تکیه می کنند؛ به همین دلیل است که ما باید بهتر عمل کنیم."

نظرات بینندگان