arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۴۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰

قسمت چهاردهم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :




سلام. امروز طنزمون همچین با ما راه نمیاد . رفته بودیم خرید ، یه خانواده ای مشاهده نمودیم که با چندتا بچه فقط به دلیل اینکه پسر کوچکشان تقاضای خرید سیب زمینی کرده بود با هزار شرمندگی و سرخ و سفید شدن ، تونستن یه چندتا تیکه سیب زمینی سرخ شده با 500 تومن بخرن و من (ببخشید ما ) که از ایشون سوال کردیم ، چرا با این اوضاع بچه ؟ اونم سه تا؟ گفت که کارمند یه شرکت بوده که وابسته به یک کارخونه بود ، کارخونه تعطیل میشه و اوضاع زندگی او و سایر کارمندان اون شرکت هم از یه وضع مناسب برای اداره یک خانواده ، تبدیل میشه به اینکه آقا تشریف ببره مسافرکشی و با اون همه تحصیلات بشه راننده و حالا آخر ماه بتونه اجاره یه ماه یه آپارتمان 60 متری در مرکز تهران رو بپردازه. 

ما که این وضع و اون شرافت انسانی و عزت نفس رو در این خانواده دیدیم ، طنزمون دچار خشکسالی شد و اونچه در ذیل می بینید ، نشد آنچه می خواستیم. ببخشید ، هفته بعد جبران می شود.

البته یه تشکر ویژه همین اول انجام می دهیم از جناب رویانیان که متاسفانه به دلیل فوق الذکر حوصله نداریم ببینیم ، طرف مهندس بود ، محصص بود یا جناب امیر خان حاج رضایی ؟ به هر جهت فردوسی پور ، خوب خیلی گیره و فوتبال ما و پیشرفتش واسش مسئله است ، که تو این فضای موجود جای تعجبه ! و خیلی مسائل دیگه فوتبالی ، که اگر جا داشت بعداً در موردش صحبت می کنیم .






شیرین ترین ها :



1- قبر 

آقا یه مدتی هرکس از زندگی خسته می شد ، آرزوی مرگ می کرد و بقول معروف ، خلاص! 

اما اخیراً و با افزایش بی رویه ی قیمت مسکن در میان زنده ها و برای اینکه مرده های عزیز که در دوران ارزانی مرحوم شده اند ، احساس نکنند کلاه سرشان رفته ، همان یکی دو متری که این همیشه در یاد ماندگان به خود اختصاص داده اند ، با تمهیداتی که مسئولین اندیشیده اند جزو یکی از گران قیمت ترین زمین های قابل خرید و فروش پایتخت شده است.

مسوولان بهشت زهرا برای جبران کمبود زمین در بهشت زهرا دست به اقدامی جدید زده اند که هم شغل ایجاد می کند و هم درآمد زایی دارد. چطور؟ عرض می کنیم . قرار شده قبرهایی که 30 سال از قدمت آنها می گذرد ، قابل انتقال باشد و یه بنده خدای دیگه که از دنیا میره ببرن همونجایی که سی سال پیش یکی دیگه دفن شده ، دفن کنند. اگر هم خانواده مرحوم نپذیرند ، باید تشریف بیارند و قبر مورد نظر را خریداری کنند ، البته احتمالاً به نرخ روز ! 

خوب ، اینهم از اقدامات عملی جهت تحقق وعده ی ایجاد شغل . این هم نیفتاد؟ عزیز جان یه چند صباح دیگه متوجه میشید . وقتی دفاتر خرید و فروش قبر توسط بخش خصوصی رفت تو بهشت زهرا مستقر شد ، هم خصوصی سازی در این بخش رونق می گیره و هم کلی شغل دلالی ایجاد میشه . اگر دوستان جریان انحرافی هم یک شعبه احضار روح اون اطراف بزنن ، کار رونق بیشتری هم می گیره و میشه با شیوه های اختصاصی این جریان هم قیمت ها رو رونق داد و هم کم کم یه بانکی ، موسسه ای ، چیزی اونورا راه انداخت که توسط رمال ها اداره بشه.

البته یه کار جالب هم میشه کرد. مثل این اسامی قدیم و جدید خیابان ها ، برای قبور هم اسامی قدیم و جدید بگذاریم و مثلاً اگه یه قبری مال صمد بود و حالا تیمور اونجا قرار گرفته ، میشه برا آدرس دادن گفت : فلانی ، جنب صمد سابق! 

حالا هی بگید شغل . این همه خلاقیت در ایجاد شغل های جدید رو نمی بینید. واقعاً که ! 



2- معابر جدیدالتاسیس 

اگر از خیابانهای پایتخت عبور کرده باشید ، حتماً یه تصویری مانند تصویر مقابل به چشمتون خورده و گاهاً سوال که ما باید با توجه به افزایش حجم خودرو در شهر معابر رو عریض تر کنیم ، حالا چرا در برخی خیابانها یهو خیابان دو شق میشه و شما که داری با خیال راحت راهتو میری ، ناگهان می بینی یه ماشینه دیگه منحرف میشه سمت شما و شما منحرف میشی اونوری و اگه اونوری دقت نداشته باشه به وضعی که پیش اومده ، خوب تصادف ، دعوا و مسائل بعدی که بوجود میاد! 

حالا توجیه دوستانی که این پروژه رو انجام دادند این بوده : برای اینکه خروج از خیابانهای اصلی راحت تر بشه و تداخلی در حرکت سایر وسائل نقلیه ایجاد نشه ، اینکارو کردیم. حالا جان هرکی دوست دارید ، اینجوری شده ؟ یا این کار علمی آقایون ترافیک و تهدیدات حرکتی رو بیشتر کرده ، اینکه ما یه سفر بریم خارجه و یه چیزی ببینیم و بیایم اینجا بدون توجه به فرهنگ ترافیکی مردم خودمون بخواهیم طرح هایی که اون غربی ها با هزاران ساعت آموزش در کشورشون اجرا کردند رو یک شبه انجام بدیم که شدنی نیست برادر! 

بنابراین خواهش می کنیم این شیوه های نوین رو از قبل آموزش بدین و بعد اجرا بفرمایید. راستی این خیابانهای جدیدی که محبت شده توش بی آر تی قرار دادند هم خط کشی هاش رو اصلاح بفرمایید ، چون اونهام به شدت شیرینه! 



3-  سرپرست پیشین وزارت اقتصاد 

ایشان اخیراً به کشفی جدید دست یافته اند :  بر اساس تازه ترین محاسباتم نرخ ارز 800 تا 810 تومان است.  قیمت واقعی ارز در اقتصاد ایران باید 800 تومان باشد اگر بیش تر از این حدود یعنی 900 تا هزار تومان یا مثل الان بالای 1200 باشد اثرات تورمی در اقتصاد دارد و اثرات تورمی اش را هم که مشخص است با تولید چه می کند و چه اثری بر بازار دارد.

حالا چرا تولیدکننده و مصرف کننده ی ما دنبال اینن که قیمت ارز واقعی بشه تا بتونن برنامه ریزی بلند مدت و مطلوبی برای آینده اقتصادی خودشون و کشور داشته باشن یه سوال لاینحله که لزومی هم به پاسخ دادن به اون نیست. خوب برادر من ! قیمت واقعی ارز به گفته ایشون 800 تومنه ، شما چرا شاخ میشین واسه کشور تا تورم رو الکی بالا ببرید ، تورم 6 درصدی با همین بازی ها میشه ...درصد. البته ما با عرض پوزش نه نیازی به اعلام نرخ تورم می بینیم و نه اینکه با توجه به گستردگی سازمانها و آدمهای آماری در اینخصوص نمی خواهیم تو بحث آمار هم منبع بشیم و بعد ...

به هر جهت امیدواریم ، دوستان نرخ تورم رو هم بسپارن به ایشون تا این قضیم پروندش بسته بشه و محاسبات علمی ایشون لااقل برای بخش تولید یه دلخوشی ایجاد بکنه! 


4- نمایشگاه مطبوعات 

حرفی نیست .اما ، فقط ، یه چند تا عکس شیرین هم دیدیم گفتیم شما هم ببینید بد نیست .










5- وزیر علوم 

در خصوص سخنان ایشان ما حرفی نداریم ، فقط بخشی از آن را در ادامه می آوریم ، حدیث مفصل خواندنش با شما : 


*علوم انسانی در کل ایران در غربت به سر می برد ،  آنچه در دانشگاههای کشور تدریس می شود ترجمه نظریات غربی ها است.

* اینکه 80 درصد محتوای درسی علوم انسانی کپی نظریه پردازی های غربی ها است سیاسی تلقی نمی شود ولی بازنگری سرفصل ها سیاسی است.

 *شرایط پذیرش دکتری را تسهیل کردیم تا دانشگاهها به این سمت حرکت کنند.

*اگر ابزار لازم را در اختیارمان قرار دهند در 5 سال آینده می توانیم در هر استان یک دانشگاه جامع ایجاد کنیم.

 *علم زدایی یک زنجیره است که تحریم دانشگاههای ما از سوی یک ناشر حلقه ای از این زنجیره است.


جسور ترین ها : 


1- خلبان هوشنگ شهبازی

این خلبان 55 ساله ی میانه ای توانست کاری کند کارستان در این وضعیتی که برای هواپیماهای ما وجود دارد و هر کس که بر آن وارد می شود ، پس از ذکر مصیبت ، وصیت نامه ای برای آیندگان بجا می گذارد تا اگر به سلامت نیامد ، به سلامتی مالش بی صاحب نماند! (البته این وضع هوایی بیشتر به سبب تحریم هایی که غرب بر علیه ما وضع کرده ، ایجاد شده .) 


به هر حال این مرد بزرگ هواپیمای بویینگ 727 را به زمین نشاند که 35 سال است به ایران آمده و پرواز می کند . جدای از مسائل فنی و بحث در مورد عمر و قطعات آن ، ما تنها به احترام جسارت این مرد بزرگ و تلاش در جهت امنیت مسافرانی که او مسئولیت حفظ جانشان را بر عهده داشت ، از جای برمیخیزیم و عرض می کنیم : درود بر شما که با تمام توانتان ، شرایطی آنچنان پر خطر را برای مسافران به یک سفر هیجانی تبدیل کردید و درود بر همسرتان که همواره پایداری و سلامت را برای شما از خدا طلب می کند و امیدواریم بالاخره تشویق شوید ، حال آنکه در پیشگاه خدا و پیش روی خلق همواره برای این کار رو سفیدید و محق به تشویق. 

خواستیم طنز باشه ، ولی راه نداد و نشد! 


2- چاوز 

این جناب هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا ، اخیراً پس از مرگ قذافی و شکست حامیان او گفته :  دولت جدید لیبی را به رسمیت نمی شناسم. البته ایشان کم کم خودش هم رسمیتش را از دست می دهد ، اما اینکه شما به رسمیت بشناسید یا نه ، این می شود "دخالت در امور داخلی یک کشور" ، حالا شما حالت خوب نیست ، زیاد بهت گیر نمی دن . اما برادر چاوز ، شما خودت می دونی که این حرفا جسارت می خواد عزیز ، مردم لیبی خواستند قذافی بره و چه با ناتو و ناتوگریشون و چه بدون اونها این معمر شما رفتنی بود ، اما اینکه شما گیر دادی به دولت این میشه همونی که گفتیم. 

اما اینکه ناتو برای رسیدن به اهداف اقتصادیش به مردم کمک کرد ، این حرف دیگری است و پذیرفتننی تر . شما وقت دکترت دیر نشه ، هوگو جان . برو ، خوب شدی با هم مفصل صحبت می کنیم.


3- صادق زیبا کلام : 

ایشون در یک میز گرد سیاسی فرموده اند : جنبش مردم سوریه آزادي خواهانه و دموکراسي خواهانه است. جالب بود ، خوشمان آمد . اینکه بعد از کلی وقت یه صدایی تو رسانه های ما بیاد ، البته بعد از یا قبل از یا همون موقع که آقای محمود احمدی نژاد گفتن ، که دولت سوریه رو مواجه بدونه با یک جنبش آزادی خواهانه . 

به هر حال سخنان ایشان و اینکه  انقلاب اسلامي يک سري الگوها را ارائه داده است كه بعضاً از آن در این جنبش ها الگوبرداري مي‌شود ، بیشتر به دل می نشیند و مقبول می افتد تا اینکه به کلی یه سری اتفاقات انکار بشه و دیگر هیچ.


4- امیر کبیر 

امیر کبیر وقتی در ایران قرار بود آبله را ریشه کن کنند و مقرر گردید آبله کوبی در سرتاسر کشور انجام گیرد ، کودکانی را دید که از این بیماری جان باخته اند و از دیدن این وضعیت ناراحت شد و گریست. میرزا آقاخان که این وضعیت امیر را دید وی را از چنین عکس العملی برحذر داشت و گفت" این کار در شان شما نیست. اما امیر با عصبانیت در وی نگریست و گفت : "تا زمانی که ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم." میرزا آقاخان آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند. امیر با صدای رسا گفت: "و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع می‌کنند. "

آقا ما بازهم ایول دیگری نثار می کنیم به این بزرگ مرد و بر میخیزیم به احترام او و اینبار یک تشکر تاریخی تقدیم می داریم به میرزا تقی خان امیر کبیر که عملش الگویی شد برای ما و رفتارش افتخاری شد که امروز تاریخمان به آن می بالد . ایران و ایرانی افتخارش به چنین انسانهایی آگاه ، با ایمان و فعال در مسیر دانایی محوری است. ببخشید بازم جدی بود ولی لازم بود! 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
1
9
نویسنده رو عوض کردین؟؟؟
مثل همیشه نبود ولی خوب بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
17
تحت تاثیر امیر کبیر قرار گرفتم. روحش شاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
5
پس خرید قبر نیست ؟؟؟ قرارداد اجاره 30 ساله است !!!!!!!!!!!!! بعد از طرح ایجاد اشتغال پارکبان ها چشممان به بنگاه اجاره قبور در بهشت زهرا روشن خواهد شد؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
9
دبیرستان که بودیم گفتند اگر لیسانس بگیری کار خوبی بدست خواهی آورد !!! لیسانس که گرفتیم گفتند دیگه الان لیسانسه خیلی زیاد شده ، اگر فوق لیسانس بگیری حتما کار خوب خوبی گیر می آوری ، حالا هم که فوق لیسانس گرفتیم می گویند شرایط گرفتن دکترا را آسان کردیم که بروید و دکترا بگیرید تا شغل خوبی داشته باشید !!! در هر صورت فکر کنم شغل خوبه همین رانندگی آزانس باشه ، که ما داریم الباقی هم از این ستون به اون ستون فرج است !!! شما نظر دیگری دارید؟؟؟ در ضمن انتخاب هم نمی دانم چرا نظرات انتقادی سیاسی رو منتشر میکنه ولی نظرات فکاهی و طنز اجتماعی رو سانسور میکنه !!! یاللعجب !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
0
3
این کامران دانشجو هم خوب ما رو سر کار گذاشته با این فراخوان های وقت و بی وقتش. لااقل یه آماری ازش بگیرین بدونیم چند نفر تواین چند تا فراخوان جذب کرده! خدا خیرش بده، به دنبال اشتغال بودنم یه جور اشتغال زاییه!
k_2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
4
چه عجب این جا دیگه خبری از برادر k_1نیست واقعا تعجب کردم!
نظرات بینندگان