arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

حمله توییتری دونالد ترامپ به گوگل:  «نتایج جستجو علیه جمهوری خواهان و جعلی  است»

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده گوگل را متهم کرد که در نتایج جستجوی خود خبرهای جعلی و منفی پرشماری را پوشش می دهد . خبرهایی که عمدتا به ضرر حزب حامی ترامپ هستند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده گوگل را متهم کرد که در نتایج جستجوی خود خبرهای جعلی و منفی پرشماری را پوشش می دهد . خبرهایی که عمدتا به ضرر حزب حامی ترامپ هستند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، ترامپ در توییتر خود اعلام کرده که موتور جستجوی گوگل نتایج جستجوی خبری را بسیار متفاوت از آن چه رخ داده نشان می دهد  و در نتیجه نتایج این موتور جستجو سرشار از داستان های  "جعلی" و "منفی"  درباره او و سایر محافظه کاران است.

او می گوید گوگل اولویت های رسانه های چپ را در نظر دارد و هشدار داده که وضعیت جستجوهای گوگل را"مورد توجه قرار خواهد داد.

این نظرات رئيس جمهور درست  یک هفته پیش از آن منتشر شده که قرار است گوگل، فیس بوک و توییتر در کنگره شهادت دهند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور آشکار از تغییر نتایج جستجو به نفع اولویت بندی پوشش های منفی و رسانه های چپ، متهم کرد و هشدار داد که موضوع "مورد توجه قرار خواهد گرفت".

ترامپ در توییت خود نوشت: "نتایج جستجوی گوگل برای" Trump News " مطالب جعلی و منفی را نشان می دهد. "

ترامپ در توییتی نوشت: " 96٪ از  نتایج در خصوص  اخبار منفی هستند و این بسیار خطرناک است. گوگل و دیگر رسانه ها  اقدام به سرکوب صدای محافظه کاران و پنهان کردن اطلاعات و اخبار مثبت در مورد آنان می کند. "

البته شایان ذکر است نظرات رئيس جمهور نمی تواند به تنهایی در مهار شبکه های اجتماعی موثرباشد. هفته آینده نمایندگان گوگل، فیس بوک و توییتر در برابر کنگره شهادت خواهند داد، این شهادت در خصوص سانسور و دخالت در انتخابات شهادت خواهند داد.

فیسبوک و توییتر صدها حساب را پیش از انتخابات میان دوره ای نوامبر به حالت تعلیق درآوردند تا از دخالت بازیگران خارجی اجتناب کنند. فیسبوک طی هفته گذشته اعلام کرد که 652 صفحه، گروه  و حساب های مربوط به ایران را در رابطه با "رفتار ناعادلانه هماهنگ شده" مسدود کرد.

پیش از این نیز، رئیس جمهور اخیرا T توییتررا متهم کرد که در سیستم «ممنوعیت سایه»  اقدام به محدود کردن نتایج جستجو برای جمهوری خواهان کرده است. اگرچه توییتر این ادعاها را رد  کرده است.

 

نظرات بینندگان