arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷

اردوغان: زبان قاصر از توصیف رویکرد آمریکا در قبال ترکیه است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مراسمی گفت: در حال حاضر با فشارهایی در حوزه اقتصاد روبه‌رو هستیم. برای حل این مشکلات تلاش می‌کنیم. به امید خدا این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و همه کس متوجه خواهند شد که ترکیه بدون آلترناتیو نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به کاهش شدید ارزش لیر کشورش در برابر دلار در پی اقدامات اخیر آمریکا اعلام کرد: همه متوجه خواهند شد که ترکیه جایگزین‌هایی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مراسمی اعلام کرد: در حال حاضر با فشارهایی در حوزه اقتصاد روبه‌رو هستیم. برای حل این مشکلات تلاش می‌کنیم. به امید خدا این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و همه کس متوجه خواهند شد که ترکیه بدون آلترناتیو نیست.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: زبان از توصیف رویکرد آمریکا در قبال ترکیه به رغم اینکه واشنگتن شریک استراتژیک ما در چارچوب ائتلاف ناتو است، قاصر است.

وی خاطرنشان کرد: طرف‌هایی هستند که در حال حاضر برای تحریم و محاصره ما از طریق اقتصاد تلاش می‌کنند و بالطبع مشکلات زیرساختی در اقتصاد ترکیه وجود دارد و ما درصدد حل آنها هستیم.

اردوغان با تاکید بر اینکه به یاری خداوند از این موج عبور خواهیم کرد، گفت: من اطمینان دارم زیرساخت‌های ما توانمند هستند و قدرت عبور را دارند.

وی افزود: ترکیه کشوری نیست که روابطش را براساس سود فردی بنا کند بلکه براساس سود مشترک روابطش را شکل می‌دهد. سیاست‌های فراگیر ترکیه برخی را عصبانی کرده و این موضوع آنها را واداشته تا طی پنج سال اخیر دست به فشارهایی بزنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: در پی شکست‌شان در کشاندن کشور ما به تنش‌های داخلی از طریق تحریک اقشار جامعه به استفاده از تروریست‌ها روی آوردند و ترکیه توانست از طریق دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه نقشه آنها را برآب کند.

اردوغان تاکید کرد: دولت تدابیر لازم را چه در زمینه اداره اقتصاد یا نهادهای دیگر لحاظ کرده و غیرممکن است با تهدیدات عقب‌نشینی کنیم و بترسیم.

نظرات بینندگان