arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

گفت‌وگوی معصوم با دو حزب اصلی کرد عراق درباره تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان

فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق که خود از رهبران حزب کرد اتحادیه میهنی است با نمایندگانی از این حزب و نیز حزب دموکرات کردستان در بغداد گفت‌وگو کرد که گفته شده این مذاکرات در راستای تلاش برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان بوده است. معصوم در این دیدار بر لزوم "افزایش تلاش‌ها برای رسیدن به تفاهم و اتحاد جهت تشکیل دولتی که خواسته‌های مردم را برآورده کند"، تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور عراق با هیئت‌های دو حزب اصلی اقلیم کردستان درباره تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه‌نیوز، فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق که خود از رهبران حزب کرد اتحادیه میهنی است با نمایندگانی از این حزب و نیز حزب دموکرات کردستان در بغداد گفت‌وگو کرد که گفته شده این مذاکرات در راستای تلاش برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان بوده است.

معصوم در این دیدار بر لزوم "افزایش تلاش‌ها برای رسیدن به تفاهم و اتحاد جهت تشکیل دولتی که خواسته‌های مردم را برآورده کند"، تأکید کرد.

از سوی دیگر شیرزاد قاسم، عضو حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که گروه‌های کرد برای دستیابی به ضمانت از سوی دولت آتی عراق جهت حل تمامی بحران‌ها تلاش می‌کنند.

وی گفت: ما موضع واحدی نسبت به تمامی فراکسیون‌های سیاسی داریم و مذاکرات را با تمامی گروه‌ها براساس خواسته‌های مشترکمان که در 27 محور جمع شده است، آغاز کردیم. خواسته‌های کردها تنها شامل اقلیم نیست بلکه خواسته‌هایی کلی درباره قانون اساسی و نفت و گاز و مسائل دیگر هم هست. توافق‌هایی میان پیشمرگ‌ها و ارتش عراق برای اداره مشترک مناطق مورد مناقشه وجود دارد.

ائتلاف الوطنیه عراق نیز اعلام کرد که نشست هیئت این ائتلاف با هیئت حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی در اربیل بسیار مثبت بوده و دیدگاه‌ها با هم مطابق بوده است.

این ائتلاف به رهبر ایاد علاوی تأکید کرد که در این نشست درباره تحولات سیاسی عراق و مذاکرات برای ایجاد برنامه سیاسی و اقتصادی فراگیر صحبت و تأکید شد که دولت آتی باید دولت مشارکت ملی باشد.

نظرات بینندگان