arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

کانن از 4 لنز جدید رونمایی کرد / کیفیت بالای تصاویر / افزایش قدرت عکاسی

کانن پس از ۳۰ سال از مانت جدیدی برای دوربین‌های عکاسی رونمایی کرد. توسعه و معرفی مانت RF بزرگ‌ترین اقدام کانن طی سال‌های اخیر بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کانن پس از ۳۰ سال از مانت جدیدی برای دوربین‌های عکاسی رونمایی کرد. توسعه و معرفی مانت RF بزرگ‌ترین اقدام کانن طی سال‌های اخیر بوده است. این مانت که مخصوص دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه‌ی این شرکت است با وجود قطر برابر با مانت EF، طول فلنج کمتری دارند. امروز کانن در کنار معرفی اولین دوربین فول‌فریم و بدون آینه‌ی خود، از چهار لنز سیستم RF نیز رونمایی کرد تا چشم‌اندازی از سبد محصولات آینده‌ی خود را ترسیم کند.

لنز‌‌های استاندارد ۷۰-۲۸ میلی‌متری F2L USM و۱۰۵-۲۴ میلی‌متری F4L IS USM در کنار نمونه‌های پرایم ۵۰ میلی‌متری F1.2L USM و ۳۵ میلی‌متری ماکرو IS STM، جدیدترین عضو خانواده‌ی لنز‌های کانن و اولین گزینه‌های در دسترس مانت EF برای خریداران است. کانن با معرفی چهار لنز سعی بر رفع نیاز‌های اولیه و اساسی عکاسان داشته است تا در ادامه و معرفی لنز‌هایی با سایر فواصل کانونی، سبد محصولات خود را تکمیل کند. 

 

اما نکته‌ جالب در خصوص لنز‌های جدید کانن، نمونه‌ی ۷۰-۲۸ میلی‌متری F2 است که با قطر دهانه‌ی لنز ۹۵ میلی‌متر و ۱۴۳۰ گرم، ۷۷ درصد سریع‌تر از لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری F2.8 است. کانن در این لنز از ۱۹ المان در ۱۳ گروه بهره برده است و آن را با قیمت ۲۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.. نمونه‌ی ارزان‌تر و محبوب ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری که به صورت لنز کیت در کنار دوربین EOS R نیز به فروش می‌رسد، وزنی برابر با ۷۰۰ گرم و دهانه‌‌ای با قطر استاندارد ۷۷ میلی‌متر دارد و به صورت جداگانه نیز با قیمت ۱۰۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

لنز پرایم کانن ۵۰ میلی‌متری F1.2 با ۱۵ المان در ۹ گروه و وزن ۹۵۰ گرمی، خبر از کیفیت بالای تصاویر می‌دهد. این لنز توانمند برچسب قیمت ۲۲۹۹ دلار را به همراه خواهد داشت. در نهایت نیز باید به نسخه‌ی ماکرو ۳۵ میلی‌متری F1.8 اشاره کرد که قابلیت کارآمد بزرگ‌نمایی ۰.۵ برابر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. با وجود ابعاد کوچک و وزن ۳۰۵ گرمی در کنار قیمت ۴۹۹ دلاری، می‌توان از این لنز به عنوان گزینه‌ی همراه دوربین و نمونه‌ی پرایم باکیفیتی برای کاربرد‌های روزانه بهره برد.

کانن در کنار رونمایی از اولین لنز‌های خانواده‌ی RF، سه آداپتور EF-EOS R (مخصوص اتصال لنز‌های EF به RF) را معرفی کرد. اولین نمونه، آداپتوری ساده با قمیت ۹۹ دلار است که تنها قابلیت اتصال لنز‌های قدیمی کانن را به دوربین‌های بدون آینه‌ی این برند ممکن می‌کند. اما کانن دو آداپتور پیشرفته‌تری نیز به بازار عرضه خواهد کرد که یکی از حلقه‌ی کنترلی قابل سفارشی‌سازی با قیمت ۱۹۹ دلار و دیگری از مکان مخصوصی برای قرارگیری فیلتر بین لنز و سنسور و قیمت ۲۹۹ یا ۳۹۹ دلار، بهره می‌برند. به گفته‌ی مدیران کانن کاربران به واسطه‌ی این لنز‌ها قابلیت استفاده از تمامی لنز‌های EF روی دوربین‌های جدید این شرکت را خواهند داشت. نسخه‌های ۹۹ و ۱۹۹ دلاری آداپتور‌های کانن از ماه آینده‌ی میلادی و نمونه‌ی مجهز به مکانی خاص برای اتصال فیلتر‌ها، از ماه مارس (اسفند ماه سال جاری) در دسترس خریداران خواهند بود.

منبع:زومیت

نظرات بینندگان