arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

لاوروف: رویکرد آمریکا در قبال ایران غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است / نمی‌توان کشوری با سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت را محدود کرد

لاوروف گفت: «ایالات متحده رفتاری حساسیت‌برانگیز در قبال ایران دارد و این کشور را مقصر همه جرائم مرگبار عالم می‌داند. آن‌ها از ایرانی‌ها می‌خواهند که از همه کشور‌ها غیر از کشور خودشان بیرون بروند و حتی در کشور‌های همسایه خودشان و دیگر کشور‌های منطقه، نفوذ سیاسی اعمال نکنند». لاوروف گفته: «بنظر من، این رویکردی غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است و نمی‌توان آن را اجرایی کرد. چطور می‌توان کشوری را که سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت دارد را در مرز‌های خود محدود کرد؟»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، رویکرد آمریکا در قبال ایران و تلاش برای محدود کردن این کشور دارای سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت، اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه یک تلویزیون روسیه، موضع‌گیری آمریکا در قبال ایران را «غیرواقع‌گرایانه» خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

روسیه یکی از طرف‌های مذاکراتی ایران در قالب ۱+۵ بود و پس از خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت، بار‌ها از یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه جهانی انتقاد و بر لزوم حفظ برجام تأکید کرده است.

لاوروف با اشاره به رفتار دولت‌های مختلف و به خصوص دولت فعلی آمریکا در قبال ایران گفت: «ایالات متحده رفتاری حساسیت‌برانگیز در قبال ایران دارد و این کشور را مقصر همه جرائم مرگبار عالم می‌داند. آن‌ها از ایرانی‌ها می‌خواهند که از همه کشور‌ها غیر از کشور خودشان بیرون بروند و حتی در کشور‌های همسایه خودشان و دیگر کشور‌های منطقه، نفوذ سیاسی اعمال نکنند».

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفته: «بنظر من، این رویکردی غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است و نمی‌توان آن را اجرایی کرد. چطور می‌توان کشوری را که سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت دارد را در مرز‌های خود محدود کرد؟»

منبع: فارس
نظرات بینندگان