arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
راه حل پژوهشگران بریتانیایی برای پاکسازی دریاها:

زباله های پلاستیکی تبدیل به سوخت خودروهای جدید می شوند / کاهش آلودگی های زیست محیطی / ارتقای چرخه بازیافت

گروهی از پژوهشگران بریتانیایی راه حلی برای استفاده بهینه از زباله های دریایی کشف کرده اند. راه حلی که به حفظ محیط زیست  کاهش هزینه های سوخت کمک می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از پژوهشگران بریتانیایی راه حلی برای استفاده بهینه از زباله های دریایی کشف کرده اند. راه حلی که به حفظ محیط زیست  کاهش هزینه های سوخت کمک می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پژوهشگران دانشگاه سوانسی بریتانیا در پژوهشی جدید به رهبری دکتر موریس کوهنل، روشی موثر یافته اند که می تواند زباله های پلاستیکی را به هیدروژن تبدیل کند. در نتیجه می توان از این سوخت هیدروژنی به جای سوخت های فسیلی استفاده کرد.

 

دکتر کوهنل در این خصوص می گوید: "روزانه حجم بالایی از پلاستیک استفاده می شود که در سال به میلیاردها تن می رسد و در این میان تنها یک درصد از زباله ها بازیافت می شوند.ما در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی هستیم که نرخ زباله های بازیافتی را ارتقا دهیم. "

این فرایند با برش پلاستیک، شل کردن آن و افزودن یک کاتالیزور متفاوت  به آن کار می کند. این ماده می تواند نور خورشید را جذب و آن را به انرژی شیمیایی تبدیل کند.

 

"دکتر کوهنل در گفتگو با سی نت تاکید کرد: فرآیند ما بر اساس یک اصل" نورپردازی "است که از نانوذرات نیمه هادی (به اصطلاح نقطه کوانتومی) برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی شیمیایی استفاده می کند.

محققان در مرحله بعدی، پلاستیک را در محلول قلیایی قرار داده و نور خورشید یا یک لامپ شبیه ساز خورشیدی را روی آن قرار می دهند و حباب هایی روی سطح آن تولید می کنند و این یعنی تولید گاز هیدروژن.

یکی از  مشکلات فعلی در حوزه بازیافت بطری های پلاستیکی این است که آنها معمولا از PET یا به بیانی عامیانه تر پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده اند. در نتیجه باید شسته شوند تا بطری های تازه و روشن  ایجاد شود.

در حال حاضر خودروهای هیدروژنی روندی رو به رشد را تجربه می کنند. برای مثال؛ تویوتا، قصد دارد تا سال 2030، مجموعه ای از 1 میلیون ماشین الکتریکی و سوخت سلولی را به فروش برساند و البته تویوتا در ژاپن، یک اتوبوس با سوخت سلولی تولید می کند. بر این اساس پروژه مذکور می توند کمک شایانی به صنعت خودروسازی کرده و به حفظ محیط زیست نیز کمک کند.

 

 

نظرات بینندگان