arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

چرا غول های فناوری بر کلینیک های سلامتی متمرکزند؟ / از سوددهی فعلی تا بلندپروازی های آتی

این روزها بسیاری از غول های فناوری وارد فعالیت های پزشکی شده اند. اما پرسش این است که علت این علاقه به حوزه پزشکی و فناوری های پزشکی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

این روزها بسیاری از غول های فناوری وارد فعالیت های پزشکی شده اند. اما پرسش این است که علت این علاقه به حوزه پزشکی و فناوری های پزشکی چیست؟

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این روزها اغلب غول های فناوری در محل کارخانه های خود و یا در نزدیکی کارخانه و کارگاه های خود مکان هایی ویژه برای ارائه خدماد سلامتی به کارمندانشان دارند.این موضوع برای همه شرکت های بزرگ فناوری مانند فیسبوک و اپل صادق است. چرا که این شرکت ها دارای کلینیک های اختصاصی در محوطه اصلی خود برای حمایت از کارمندان هستند.

اما طی سال های اخیر ماجرا تا حدود زیادی تغییر کرده است. شرکت های بزرگ فناوری در تلاشند به جای ادامه همکاری با شرکت های خدمات پزشکی و یا به عبارتی دقیق تر استفاده از سیستم های خص ثالث از سیستم هایی استفاده کنند که داخلی باشند.

تمرکز بر تاسیس کلینیک های پزشکی برای افزایش راندمان کاری

بسیاری از غول های فناوری کلینیک های پزشکی اختصاصی را با هدف افزاش راندمان کاری طراحی می کنند. برای مثال در اوایل ماه جاری آمازون گزارش داد که برای تعدادی  از کارگران خود  یک کلینیک حرفه ای راه اندازی می کند که تا اوایل سال 2019 به بهره برداری می رسد.

افزون براین اپل نیز در حال کار روی کلینیک های پزشکی ویژه کارکنان خود است .اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا این شرکت ها به دنبال کلینیک های اختصاصی هستند؟ پاسخ ساده است؛ به علت تلاش برای افزایش راندمان کاری.

همه شرکت هایی که به دنبال مدیریت هزینه های غیر بهداشتی خود هستند، به نتیجه گیری مشابهی می رسند. برای ایجاد یک حصارامن شغلی این شرکت ها ابتدا باید سیستم مراقبت بهداشتی ویژه ای افتتاح کنند. چرا که با افزایش نرخ سلامت کارمندان، وضعیت بازدهی شغلی نیز بالاتر می رود.

میشا وینبرگ، رئیس دفتر موسسه تحقیقاتی شورای منطقه خلیج فارس، توضیح می دهد که طور کلی کارفرمایان در مورد هزینه های عظیم سیستم مراقبت بهداشتی خود نگرانند و بر همین اساس با کمک سیستم های بهداشتی درون سازمانی در تلاشند هزینه ها را به حد اقل برسانند.

د رامدی که بی تلاش به دست نمی آید

برای رسیدن به لقبز شرکت 1 تریلیون دلاری، شرکت هایی مثل اپل و آمازون تلاش های متعددی انجام داده اند. بخشی از این تلاش ها نیز به حوزه سلامت مرتبط است.

آمازون به شکل تخصصی نیز تلاش هایی گسترده ترتیب داده است برای مثال داروخانه اینترنتی راه اندازی کرده و یا در تلاش برای کاهش هزینه های درمانی است.

اپل نیز در ساخت ابزارهای ردیابی سلامت مبتنی بر آیفون و سایر محصولات اپل تلاش کرده است.اما اینها تنها چیزهایی هستند که ما میدانیم. بدون شک، اپل و آمازون، که هر دو تمرکز زیادی بر تحقیق و توسعه دارند، در حال فکر کردن در مورد محصولات سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز بر سلامت برای دهه آینده هستند.

سوال این است که کجا مناسب تر است که این ابزارها و خدمات آزموده شوند و پاسخ نیز ساده است: با کمک بازخورد گرفتن از بیماران واقعی که اتفاقا می توانند کارگران همین شرکت ها باشند.

به بیان دقیق تر کلینیک های سلامتی شرکت های بزرگ کارکردی دو طرفه دارند که از یک سو به غول های فناوری سود می رسانند و از سوی دیگر سلامت کارمندان را تضمین می کنند.

برچسب ها: آمازون ، فناوری
نظرات بینندگان