arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

آسوشیتد پرس توصیف ترامپ از اقتصاد آمریکا را اغراق آمیز خواند

پس از انتشار آماری از عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا در اشتغالزایی، ترامپ در توئیتی نوشت: اقتصاد طوری در حال شکوفایی است که در گذشته سابقه نداشته است و اکنون اقتصاد وضعیت بهتری از هر زمان دیگری در گذشته دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ ادعا کرده است که اقتصاد آمریکا در زمان دولت او در نیرومندترین حالت ممکن خود به سر می برد اما ممکن است او در این خصوص اشتباه کرده باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس، پس از انتشار آماری از عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا در اشتغالزایی، ترامپ در توئیتی نوشت: اقتصاد طوری در حال شکوفایی است که در گذشته سابقه نداشته است و اکنون اقتصاد وضعیت بهتری از هر زمان دیگری در گذشته دارد.

رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال به ۴.۲ درصد افزایش یافته است که در ۴ سال اخیر بهترین عملکرد محسوب می‌شود، اما اقتصاد آمریکا از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی ۴ رشد متوالی بالای ۴ درصد در سال را تجربه کرده بود. همچنین اگر چه نرخ بیکاری در سطح ۳.۹ درصد رقم بسیار خوبی است اما بی سابقه نیست چرا که در سال ۱۹۵۲، نرخ بیکاری آمریکا به سطح ۲.۵ درصد رسیده بود.

لازم به ذکر است اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۲۰۱هزار شغل ایجاد کرده است که در این بین بخش‌های مالی، حمل و نقل، خرده فروشی و مراقبت‌های درمانی بیشترین سهم را از اشتغالزایی داشته‌اند. با این حال نرخ بیکاری کماکان در سطح ۳.۹ درصد باقی مانده است. از سوی دیگر رشد دستمزدها نیز ۲.۹ درصد بوده است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه است.

نظرات بینندگان