arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰

بازیگر قدیمی سینمای ایران در کما+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت روزنامه ایران نوشت:

عبدا.. بوتیمار بازیگر قدیمی سینمای ایران به تازگی دچار سکته قلبی شده و به کما رفته است.

عبدا.. بوتیمار بازیگر قدیمی سینمای ایران که از جمله بدمن های سینمای موسوم به فیملفارسی بود به تازگی دچار سکته قلبی شده و به کما رفت.

بوتیمار در حالی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری است که طی چند سال اخیر اوضاع مالی نابسامانی داشت و هرچند تلاش کرد تا با حضور در یکی دو کار سینمایی به لحاظ مالی اوضاع خود را بهتر کند اما متاسفانه مجوز بازیگری وی صادر نشد و همین مساله ضربه روحی شدیدی را به وی وارد کرد!


عبدا.. بوتیمار(چپ) در دوران اوجش در کنار رضا بیک ایمان وردی فعالیت می کرد.

بوتیمار متولد سال ١٣١٢ در بادکوبه بود و از سال ١٣٣٠ فعالیت هنری اش را در تئاتر پارس با آقایان منوچهر قاسمی و کامل حلمی شروع کرد. بوتیمار فعالیت سینمایی خود را نیز از ابتدای دهه چهل و با بازی در فیلم سینمایی «یک قدم تا مرگ» ساخته ساموئل خاچکیان آغاز کرد.

بوتیمار در مدت فعالیت سینمایی خود در ٥٠ فیلم بلند سینمایی و از جمله «دلهره»، «ضربت»، «یک قدم تا مرگ»، «اضطراب»، «دزد سیاهپوش»، «کردی از جنوب شهر»، «بی عشق هرگز»، «میخک سفید» و «میخک نقره ای» ایفای نقش کرد. بوتیمار در زمینه دوبله هم تخصص داشت و در این حیطه فعالیت های فراوانی ارائه داد.

بوتیمار که بعد از انقلاب برای سرکشی به اوضاع زندگی همسر و فرزندانش مدتی را هم در آلمان زندگی کرده بود در این کشور هم به کار دوبله می پرداخت و هم تعدادی نمایش ایرانی را اجرا می کرد. او بعد از فوت ژاله کاظمی از آنجا که خبر مرگ این هنرمند وی را به شدت متاثر کرده بوده به ایران بازگشت و در کشور خودش زندگی کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
58
10
منظورتون از این جمله چیه "بوتیمار که از جمله رفقای ایرج قادری بود، طی سالهای اخیر در یک اتاق اجاره ای-تاکید می کنیم اتاق و نه خانه- آن هم در یکی از جنوبی ترین نقاط شهر زندگی می کرد و تنها دخترش هم فرسنگ ها دورتر از وی در آلمان زندگی را می گذراند." - خوب بازیگر بود و شغلش بود - پول میگرفت بازی میکرد. هر کسی یه شغلی داره دیگه. اگر یکی از دانشمندان کشور که در خانه های اجاره ای زنگی میکرد فوت میکرد بازم تکرار میکردید یا فقط بازیگران سینما آدم هستند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
هيچ
| UNITED STATES |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
عزيزم مجبوري حتما نظر بدي؟
كسي كه سالهاي سال براي مردمش و هنر سينماي كشورش زحمت كشيده چرا بايد بيمه نباشه؟ چون مجوز ندادن؟ چرا به حسين_گ دادن؟ و به خيليا كه كلي فيلم صحنه دار داشتن؟
چرا بحث و قاطي ميكني؟ چه ربطي به دانشمند داشت؟ كلا چه ربطي داشت؟
ثابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
1
هر انسانی بعد از یک عمر تلاش در جامعه نیازمند حداقل امکانات رفاهی -بهداشتی -اقتصادی است .حال اینکه برخی (با بخل وحسد ) آنرا از گروهی اقشار دریغ نمایند ومضاف برآن، بار منفی هم به ایشان بدهند دور از انصاف بلکه دوراز انسانیت است.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
واقعا سرنوشت بازیهای عجیبی داره.اعتبروا یا اوللالباب.خدا خودش هممونو عاقبت بخیر کنه
اللهم عجل لولیک الفرج
m.b
|
CANADA
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
shoma ke akhbare honarmandono minevisid lotfan bad az inke etefaghi barashon oftad mesle morede aghaye boutimar faramosh nakonid va kami peygir bashid ke mardom bedanand dar zamane bimari va piri hich kas hata khaneye cinema va bazigaran ham be dade anha nemiresad....
نظرات بینندگان