arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

زلزله ۴.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

زمین لرزه‌ای با قدرت ۴.۱ دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری قصرشیرین، ۱۰ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۰ کیلومتری ازگله کرمانشاه رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمین لرزه‌ای با قدرت ۴.۱ دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت چهار و ۲۳ دقیقه و ۵۴ ثانیه بامداد روز دوشنبه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در مختصات ۴۵.۷۵ طول جغرافیایی و ۳۴.۴۸ عرض جغرافیایی اعلام کرد.
این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری قصرشیرین، ۱۰ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۰ کیلومتری ازگله کرمانشاه رخ داد.
فرماندار قصرشیرین به ایرنا گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارت جانی و مادی این زمین لرزه گزارش نشده است.
مرادعلی تاتار افزود: تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند و دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه، خدمات رسانی لازم را به زلزله زدگان انجام دهند.
در ۲ هفته گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر ساعت یک و ۳۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.
اوایل شهریورماه امسال نیز زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر تازه آباد را لرزاند و منجر به کشته شدن سه تن و مصدومیت حدود ۳۰۰ تن دیگر شد.
همچنین زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان پارسال در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
کارشناسان مرکز لرزه نگاری این پس لرزه‌ها را در نتیجه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته می‌دانند و معتقدند که تا حدود ۲ سال ادامه دارد.

نظرات بینندگان