arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

هوش مصنوعی فیسبوک به روزرسانی می شود / تشخیص دقیق کاربران بی ادب / حذف محتواهای نامناسب

فیسبوک نمی تواند که تمام الگوهای رفتاری موجود در این برنامه را شناسایی کند و به همه پست و عکس ها دقت کند به همین خاطر شروع به ساخت هوش مصنوعی جدید خود کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیسبوک نمی تواند که تمام الگوهای رفتاری موجود در این برنامه را شناسایی کند و به همه پست و عکس ها دقت کند به همین خاطر شروع به ساخت هوش مصنوعی جدید خود کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، نام این هوش مصنوعی جدید روزیتا است که می تواند نوشته های موجود در عکس ها و ویدئوها را شناسایی کند و آنها را تبدیل به مطلبی کند که هوش مصنوعی بتواند آن را مورد بررسی قرار دهد.

به عبارت دیگر فیسبوک با استفاده از این هوش مصنوعی می تواند بسیاری از الگوهای رفتاری را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد.این موضوع جدیدی نیست اما فیسبوک به دلیل جامعه بزرگی که دارد، همواره با چالش های متفاوتی رو به رو می شود و انواع عکسی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد که می تواند باعث سخت تر شدن این بررسی ها شود.

 هوش مصنوعی روزیتا اعلام شده از امروز فعالیت خود را آغاز کند و حدود یک میلیارد عکس نوشته و ویدئو را در برنامه فیسبوک و اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهد.

این هوش مصنوعی می تواند بخش جستجوی عکس ، چک کردن پروفایل ها را با دقت مورد بررسی قرار دهد اما به نظر می رسد که هدف شرکت فیسبوک بالاتر از این است و شرکت مذکور قصد دارد همه مطالب کاربران را مورد بررسی قرار دهد تا کاربران مطالب توهین آمیز یا نادرستی را در این برنامه بارگذاری نکنند.

شرکت فیسبوک اعلام کرده است که اگر کاربری مشکوک به نظر برسد این هوش مصنوعی به سراغ اکانت او می رود و تمام مطالب کاربر را مورد بررسی قرار می دهد تا الگوی رفتاری کاربر را تعیین کند.

نکته جالب توجه این است که این هوش مصنوعی به چند زبان زنده دنیا مسلط خواهد بود. هوش مصنوعی مذکور می تواند عکس های مساله دار و متن های توهین آمیز را تشخیص دهد و بعد آن را حذف کند.

 

 

نظرات بینندگان