arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

حمله ارتش اسرائیل برای برچیدن یک روستای فلسطین

نظامیان اسرائیل در ادامه یورش و محاصره روستاهای شرق قدس، اقدام به ویران کردن روستای وادی الاحمر و اخراج ساکنان آن کردند.نظامیان این رژیم الخان الاحمر را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و بشدت این روستا را محاصره و مانع ورود اهالی به منازل ویران شده ، می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه با یورش به روستای «وادی الاحمر» در کرانه باختری اقدام به تخریب این روستا کردند.

به گزارش ایران و به نوشته پگاه خبری فلسطین 'الان'، نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش و محاصره روستاهای شرق قدس، اقدام به ویران کردن روستای وادی الاحمر و اخراج ساکنان آن کردند.

نظامیان این رژیم روستای «الخان الاحمر» را نیز که در مجاورت وادی الاحمر است، محاصره و قصد ویرانی این روستا و اخراج ساکنان آن را دارند.

طبق این گزارش، نظامیان این رژیم الخان الاحمر را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و بشدت این روستا را محاصره و مانع ورود اهالی به منازل ویران شده ، می شوند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته با صدور رایی، ضمن رد اعتراضات به تصمیم این رژیم برای تخریب روستای خان الاحمر، به نظامیان صهیونیست اجازه داد تا پس از فرصت قرار موقت در 7 روز، این روستای فقیرنشین را تخریب کنند.

روستای خان‌الاحمر در شرق کرانه باختری رود اردن و در نزدیکی دو شهرک یهودی‌نشین قرار دارد. ساکنان این زاغه‌نشین، عمدتاً با دامداری زندگی خود را می‌گذرانند.
سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و فعالان حقوق فلسطینی‌ها، پیش‌تر با محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستا، چنین اقدامی را مانعی جدید بر سر ایجاد احتمالی کشور فلسطین عنوان کرده بودند.
اکثر کشورهای جهان شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی سال 1967 را غیرقانونی و مانعی در برابر تشکیل دولت مستقل فلسطینی و برقراری صلح در خاورمیانه می‌دانند.

نظرات بینندگان