arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

8 پرسش و پاسخ جذاب از مارک زاکربرگ / از علاقه به تاریخ رم باستان تا تلاش برای مبارزه با اخبار جعلی

مارک زاکربرگ را می توان نمونه تمام عیار مردی دانست که به سختی می توان در مورد او چیزی نوشت. وی عادت ندارد مثل برخی رقبای خود از جمله ایلان ماسک هر مطلبی را به سرعت توییت کند یا انتشار دهد. اما اخیرا نشریه نیویورکر بر اساس رفتار و سخنان کلی او 8 پرسش و پاسخ جالب را مطرح کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ را می توان نمونه تمام عیار مردی دانست که به سختی می توان در مورد او چیزی نوشت. وی عادت ندارد مثل برخی رقبای خود از جمله ایلان ماسک هر مطلبی را به سرعت توییت کند یا انتشار دهد. اما اخیرا نشریه نیویورکر بر اساس رفتار و سخنان کلی او 8 پرسش و پاسخ جالب را مطرح کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از آتلانتیک این مصاحبه شامل پرسش و پاسخ های زیر است:

1.چرا کنگره شرکت های بزرگ فناوری را چارچوب بندی نمی کند؟

طی سال های گذشته مدیران فیسبوک بارها به اشکال مختلف به چهره های تصمیم گیرنده هشدار داده بودند که  تنظیمات سختگیرانه تر باعث آسیب رساندن به شرکت های کوچکتر اینترنتی خواهد اما زاکربرگ یک توجیه متفاوت برای عدم نیاز به مداخل دولت مطرح کرد و گفت؛ قوانین سختگیرانه به  رقابت جهانی فناوری آمریکا به ویژه در قبال چین لطمه می زند.اما زاکربرگ تا سال  2020 چه می کند؟

زاکربرگ در این خصوص  گفت: "من فکر می کنم که هر چه که ما برای محدود ساختن [شرکت های بزرگ فناوری] انجام دهیم، تأثیری در موفقیت ما در مکان های دیگر نخواهد داشت.اما در نهایت این دولت است که در قبال چینی ها شکست خورده و از گود رقابت خارج می شود. اکنون شرایط رقابتی روز به روز در آسیای جنوب شرقی، اروپا، آمریکای لاتین و بسیاری از مکان های مختلف دیگر در حال تشدید است.

 

 

2.چرا این شرکت در مورد حل و فصل مشکل قومیتی  میانمار غیر فعال  است؟

 

کشتار وحشیانه مردم روهینگیا در سراسر جهان پوشش داده شده است و بسیاری از فعالانن حقوق بشر معتقدند فیسبوک به این مشکلات دامن زده یا حداقل نقشی اصلاح گر نداشته است. با این حال زاکربرگ وعده اصلاح شرایط داده است.

او در این خصوص گفت: "ما این نوع موضوعات را جدی می گیریم.شما نمیتوانید انگشتانتان را ببند و باز کنید و سپس مشکلات خود به خود حل شوند. اکنون وقت آن رسیده تا افراد را استخدام کرده و آموزش دهید و سیستم هایی را ایجاد کند که بتوانند مسائل را حل کنند.او همچنین تاکید کرد که ؛  از کند بودن حرکت و رشد فیسبوک ناراضی است.

 

  1. 3. چرا مارک زاکربرگ روی آگوستوس، امپراتور روم، وسواس دارد؟

 

زاکربرگ در بخشی از علایق خود می گوید که آگوستوس را دوست دارد چرا که وی "از طریق یک رویکرد واقعا سخت، برای بیش از دو قرن صلح جهانی بر قرار کرد. "

علاقه زاکربرگ به آگوستوس قدمتی دیرینه دارد. زاکربرگ  در مورد سفر سال  2012 خود به رم گفت: "همسرم از علاقه من به آگوستوس شگفت زده بود و می گفت این ماه عسل نیست، بلکه یک سفر سه نفره با آگوستوس است . در سراسر شهر عکس ها و مجسمه هایی از آگوستوس وجود داشت."

به نظر می رسد زاکربرگ علاقه خاصی به رهبران رومیان دارد و رهکارهای آنان را برای مقابله با سختی ها می پسندند.

  1. 4. آیا "اخبار جعلی" یک مشکل پر دامنه است؟

 

در اینجا، ما درباره تعریف اصلی «اخبار جعلی» صحبت می کنیم که در خصوص داستان های غلطی است که از "هیچ"ساخته شده است. بسیاری از تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که این داستان ها در انتخابات سال 2016 بسیار تاثیر گذار بوده اند. بخی از این نوع خبرها از کانال فیسبوک پخش شده است.

با توجه به سحنان، زاکربرگ او معتقد است این نوع "اخبار جعلی" از بین رفته است. وی گفت: "به طور متوسط ​​افراد ممکن است درک کنند که چقدر ما و دیگران در مورد خبرهای جعلی حساسیم. متاسفانه 10 برابر اطلاعات واقعی اطلاعات جعلی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کلاهبرداری ها بر انتخابات سال 2016 اثر گذاشته گفت: من اطمینانی ندارم.

 

5.آیا یک شبکه اجتماعی بر ارکان اساسی جهان حکومت می کند؟

 

جهان به طور فزاینده ای از لحاظ اجتماعی شبکه ای است. با این وجود، زاکربرگ به نیویورکر می گوید فیسبوک نیز در جریان یک رقابت گسترده با دیگر شبکه ها قرار دارد و برای این سیستم عامل ها رقابتی جدی وجود دارد. فیس بوک نمی تواند فقط "بهترین ویژگی ها" را بسازد، اما باید "بهترین جامعه" را بسازد.

جالب خواهد بود بدانیم که چگونه زاکربرگ  این باور را با این واقعیت که فیس بوک سه شبکه اجتماعی عظیم مختلف _واتس آپ، اینستاگرام و فیسبوک را در اختیار دارد وفق می دهد و چگونه می خواهد جهانی بهتر بسازد .

 

آیا زوکربرگ  روزنامه های چاپی را مطالعه می کند؟

 

او پاسخ می دهد: " هیچ روزنامه ای وجود ندارد که من دائم بخرم و بخوانم . این روزها بیشتر مردم روزنامه کاغذی نمی خوانند اما وب سایت های خبری را مرور می کنم و اخبار را از آنجا دنبال می کنم."

 

7.یا تکنولوژیست ها و پزشکان می توانند بیماری های قرن حاضر را پایان دهند؟

 

زاکربرگ به طور خلاصه در مورد جاه طلبی هایی که او برای طرح های پزشکی داشته صحبت می کند. او 99 درصد از ثروت خانواده اش را به اقدامات بشر دوستانه اختصاص داده و حتی اعلام کرده آرزو دارد همه بیماری های کودکان درمان شود. اما آیا این امر امکان پذیر است؟

وی می گوید:  

"به طور متوسط، طی 80 سال اخیر، امید به زندگی حدود یک چهارم یک سال افزایش یافته است و اگر اعتقاد داشته باشید که پیشرفت تکنولوژیکی و علمی به تدریج تسریع خواهد شد، پیشرفت بالقوه ای برای سرعت بخشیدن به آن وجود دارد. ما قصد داریم به نقطه ای برسیم که انتظار می رود طول عمر را شاهد باشیم و این یعنی ترکیبی از سلامت و بهداشت. "

 

 

8.آیا مارک زاکربرگ احساساتی است؟

وقتی از زاکربرگ پرسیده شد که آیا فردی احساساتی است و در مواقع عصبانیت توهی می کند برای چند ثانیه مکث کرد و سپس گفت بسیار مراقب است که توهین نکند و البته احساسات خخود را در تصمیم گیری های مهم دخالت ندهد.

رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان