arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

فیلم/ ابر طوفان «منگهوت» هنگ کنگ را درنوردید؛ ۱۱۱ نفر زخمی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قدرتمندترین طوفان سال در جنوب شرق آسیا روز یکشنبه پس از فیلیپین به جنوب چین و هنگ کنگ رسید و خسارت‌های زیادی برجای گذاشت.

طوفان قدرتمند موسوم به «منگهوت» با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سواحل جیانگ‌من در جنوب چین را در نوردید. هزاران نفر از ساکنان استان گوانگدونگ به دستور مقامات از منطقه طوفان زده تخلیه شده اند و وضعیت اضطراری قرمز در منطقه اعلام شده است.

در هنگ‌ کنگ نیز طوفان خسارت‌های زیادی به بار آورده است و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شیشه‌های بسیاری از ساختمان‌ها شکسته است. مقامات هنگ‌ کنگ بالاترین وضعیت هشدار را اعلام کرده‌ و از مردم خواسته‌اند برای در امان ماندن از آسیب بقایای تخریب ساختما‌ن‌ها در خانه‌های خود بمانند. سرعت طوفان در هنگ‌ کنگ به ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

سطح آب در سواحل هنگ‌ کنگ ۳.۵ متر بالا آمده و طوفان ماهی‌های زنده را به روی خیابان‌ها پرتاب کرده است. بیشتر فروشگاه‌ها و خدمات دولتی تعطیل و بیش از ۸۰۰ پرواز فرودگاه بین‌المللی هنگ‌ کنگ لغو شده‌اند.

مقامات هنگ‌ کنگ اعلام کرده‌اند در اثر این طوفان تاکنون ۱۱۱ نفر زخمی شده‌اند. با این حال همه ساکنان هنگ‌ کنگ به اخطارهای دولت توجه نکرده‌اند. مقامات گفته اند که دست کم ۳۰ نفر در فیلیپین کشته شده‌اند. رانش زمین علت اصلی مرگ قربانیان این طوفان در فیلیپین بوده است.

نظرات بینندگان