arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

رهبر انصارالله: مردم یمن خواستار صلح،امنیت و ثبات هستند

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن دوشنبه در صنعا در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: مردم یمن به دنبال صلح، امنیت و ثبات در کشورشان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر انصارالله: مردم یمن خواستار صلح،امنیت و ثبات هستند 'محمد عبدالسلام' رئیس هیات ملی انصارالله در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی خبر دیدار رهبر جنبش انصارالله در صنعا با 'مارتین گریفیتس' را منتشر کرد.
وی نوشت: در این دیدار، دو طرف درخصوص فراهم آوردن شرایط برای انجام مذاکرات در آینده و نیز شرایط اسفناک مردم یمن که تحت محاصره اقتصادی ائتلاف سعودی قرار دارند، گفت وگو کردند.
عبدالسلام اضافه کرد: رهبر جنبش انصارالله در این دیدار تاکید کرده که تلاش ما در جهت صلح، امنیت و ثباتی است که مردم یمن خواستار آن هستند.
بنابراین گزارش، عبدالملک الحوثی در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: مردم یمن از کرامت، حق حاکمیت و استقلال کشورشان دفاع می کنند.
مذاکرات صلح یمن با حضور طرفین درگیری قرار بود 15 شهریور با نظارت گریفیتس در شهر ژنو سوئیس برگزار شود، اما اقدام ائتلاف سعودی در ممانعت از عزیمت نمایندگان انصارالله، این نشست را به تعویق انداخت. 
ائتلاف سعودی مجوز فرود هواپیمای عمانی برای انتقال هیات انصارالله را صادر نکرد، اقدامی که بخشی از توافق صورت گرفته برای شرکت در مذاکرات بوده و با هدف سنگ اندازی و ممانعت از حضور هیات صنعا صورت گرفت. 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در پی لغو نشست ژنو، بدون اعلام زمان بعدی نشست بر استمرار روند دیپلماتیک برای برقراری صلح در یمن تاکید کرد.
دور پیشین گفت وگوهای صلح یمن اردیبهشت سال 1395 در کویت نیز با کارشکنی ائتلاف سعودی به شکست انجامید.
پیش تر نیز نخستین دور مذاکرات صلح یمن در دی سال 1394 در ژنو بدون نتیجه پایان یافت.
عربستان از ششم فروردین سال 1394 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نظرات بینندگان