arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

کرملین: عملیات اسرائیل در خاک سوریه نقض حاکمیت این کشور است

ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل به سوریه نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود. کرملین در این بیانیه افزود که حادثه سقوط هواپیمای روسیه به این دلیل رخ داد که به توافق روسیه و اسرائیل درباره جلوگیری از حوادث خطرناک عمل نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرملین: عملیات اسرائیل در خاک سوریه نقض حاکمیت این کشور استریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

کرملین در این بیانیه افزود که حادثه سقوط هواپیمای روسیه به این دلیل رخ داد که به توافق روسیه و اسرائیل درباره جلوگیری از حوادث خطرناک عمل نشد.

کرملین افزود که پوتین به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفته که عملیات هوایی این رژیم نقض حاکمیت سوریه است.

در پی سرنگون شدن یک هواپیمای حامل نظامیان روسی بر فراز لاذقیه در تعقیب و گریز شب گذشته پدافند هوایی سوریه و جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دمشق را مسئول شلیک به این هواپیمای روسی دانست.

این در حالی است که به گفته منابع نظامی روس، جنگنده‌های اسرائیلی در تجاوز هوایی شب گذشته به لاذقیه، برای در امان ماندن از شلیک‌های پدافند هوایی سوریه، در پشت هواپیمای روسی قرار گرفته  و از آن به صورت سپری در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان