arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

آیا بحرین قطب تکنولوژی خاورمیانه می شود؟ / تمایل رو به رشد چین برای سرمایه گذاری در «منامه»

مدتی است که  کشور بحرین تبدیل به یکی از مناطق جذاب برای سرمایه گذاری از سوی شرکت های فناوری چین شده است. این موضوعی مهم و استراتژیک است که می تواند به برگ برنده بحرین در منطقه تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدتی است که  کشور بحرین تبدیل به یکی از مناطق جذاب برای سرمایه گذاری از سوی شرکت های فناوری چین شده است. این موضوعی مهم و استراتژیک است که می تواند به برگ برنده بحرین در منطقه تبدیل شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، سیمون گالپین عضو هیئت مدیره توسعه اقتصادی بحرین گفت که شرکت های فاوری چینی می دانند بحرین به زودی به مرکز تجارت الکترونیک منطقه تبدیل می شود.

این موضوع کاملا روشن است که دولت بحرین در تلاش برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ایجاد یک اقتصاد دیجیتالی است.گالپین در مجمع جهانی اقتصاد در تیانجین گفت که شرکت های بین المللی متعددی در تلاش برای ساخت فروشگاه در مرکز بحرین هستند. زیرا این کشور مکانی مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری است.

 بحرین خود را برای آینده دیجیتالی آماده می کند طبق گزارش هیئت توسعه اقتصادی بحرین، پادشاهی بحرین از شرکت های تجارت الکترونیک چین  حمایت می کند چرا که معتقد است این شرکت ها تجربه مناسبی در اقتصاد بدون نفت دارند.

بحرین مانند بسیاری دیگر از اقتصادهای خاورمیانه، با تمرکز بر ایجاد یک اقتصاد دیجیتال در تلاش برای کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از انرژی است.

گالپین توضیح داد: "بحرین، مرکز حمل و نقل قدرتمندی در منطقه است، درواقع بحرین به عنوان یک مکان عالی برای مراکز تحویل به حساب می آید، به طوری که شرکت هایی که قرار است مرسولات خود را به عربستان سعودی تحویل دهند، می توانند شرکت های خود را در بحرین مستقر کنند و این تحویل را از طریق جاده ها انجام دهند."

 

به گفته صندوق بین المللی پول، بحرین اخیرا اقدامات ریاضت اقتصادی را کاهش داده است و به نظر می رسد که کسری بودجه این کشور بسیار کمتر از ماه های گذشته است. به شکلی که انتظار می رود بحرین 11.9 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دهد.

 

 

نظرات بینندگان