arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا در تانزانیا غرق شد / مرگ دست‌کم ۴۴ نفر / اختمال افزایش شمار جانباختگان به ۲۰۰ نفر

به گفته مقامات تانزانیا در پی غرق شدن یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا دست‌کم ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند. این کشتی بیش از ۳۰۰ سرنشین داشت هر چند هنوز تعداد دقیق سرنشین‌ها مشخص نیست. به گفته یک مقام رسمی تانزانیا احتمال دارد تعداد جانباختگان به ۲۰۰ نفر افزایش یابد. دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه قاره آفریقاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته مقامات تانزانیا در پی غرق شدن یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا دست‌کم ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند. این کشتی بیش از ۳۰۰ سرنشین داشت هر چند هنوز تعداد دقیق سرنشین‌ها مشخص نیست.

به گزارش «انتخاب» به نقل از یورونیوز، به گفته یک مقام رسمی تانزانیا احتمال دارد تعداد جانباختگان به ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که عملیات نجات تا بامداد جمعه متوقف شده است. این در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از فرماندار محلی ۳۷ نفر از سرنشینان کشتی در جریان عملیات امدادرسانی نجات یافته اند. با این حال برخی از نجات یافتگان در وضعیت «بسیار بدی» هستند.

شرکت صاحب کشتی تفریحی در بیانیه‌ای گفت که کشتی تنها چند متر پس از جدا شدن از اسکله دچار سانحه شد. در این بیانیه همچنین آمده است که کشتی به تازگی تعمیر شده بود.

هنوز دولت تانزانیا جزئیاتی درباره هویت سرنشینان منتشر نکرده است. تعیین تعداد دقیق جان باختگان و سرنشینان کشتی به دلیل اینکه فرد توزیع کننده بلیت های کشتی به همراه دستگاه ثبت داده ها غرق شده دشوار است.

برخی گزارش‌ها حاکی است که کشتی غرق شده محموله بار نیز حمل می کرده است.

غرق یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا در سال ۱۹۹۶ میلادی منجر به جان باختن دستکم ۵۰۰ نفر شد.

دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه قاره آفریقا است.

نظرات بینندگان